نایب‌قهرمانی

قمی‌ها روی سکوهای برتر فوتسال نونهالان ایران

پرونده رقابت 11 تیم حاضر در مسابقات فصل 1401 لیگ دسته اول فوتسال نونهالان باشگاه‌های کشور در تربت‌حیدریه بسته شد و تیم‌های ماهان قم و آریا صنعت معصومی قم در این دوره از رقابت‌ها عناوین نایب‌قهرمانی و سومی را به خود اختصاص دادند.

پرونده رقابت 11 تیم حاضر در مسابقات فصل 1401 لیگ دسته اول فوتسال نونهالان باشگاه‌های کشور در تربت‌حیدریه بسته شد و تیم‌های ماهان قم و آریا صنعت معصومی قم در این دوره از رقابت‌ها عناوین نایب‌قهرمانی و سومی را به خود اختصاص دادند.

ماهان به عنوان تیم دوم گروه نخست و آریا صنعت معصومی به عنوان صدرنشین گروه دوم مجوز حضور در نیمه نهایی را کسب کرده بودند که در این مرحله ماهان در وقت‌های اضافه 3 بر 2 از سد همشهری خود عبور کرد و در فینال به مصاف تیم مقاومت قزوین رفت اما 2 بر 1 باخت و نایب‌قهرمان شد.

در این دیدار دو تیم ماهان قم و مقاومت قزوین برای دومین بار در این رقابت ها به مصاف هم رفتند. در دیدار مرحله اول این رقابت ها تیم قزوینی با حساب دو بر صفر موفق شده بود نماینده قم را شکست دهد.

نیمه اول این دیدار با برتری نسبی تیم قزوین همراه بود که با تیز هوشی بازیکن این تیم، گل اول مسابقه به سود این تیم به ثمر رسید. پس از گل اول قزوین، حملات نماینده قم روی دروازه حریف شکل گرفت و چند موقعیت خطرناک ایجاد کرد که در یکی از این حملات گل اول تیم ماهان روی حرکت کاملا تیمی توسط امیر طیبی به ثمر رسید و دو تیم با نتیجه یک بر یک مساوی به کار خود در نیمه اول پایان دادند.

پس از نیمه اول تیم ماهان قم با آرایشی جدید در میدان حضور یافت و از همان دقیقه ابتدای دیدار حملات گسترده تیم آغاز شد و چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد شد. در این میان تیم مقاومت قزوین که تکیه خاصی روی بازی فردی بازیکنان تکنیکی خود داشت به دنبال مدیریت بازی بود.

در دقایق میانی نیمه دوم حملات دو تیم به شکل خطرناکی روی دروازه های یکدیگر دنبال می شد که ضعف جسمی مشهود در دو تیم موجب شد که دو تیم در دقایقی بازی را مدیریت کرده تا به وقت های اضافه برسد. در این میان حملات زهردار نماینده قم همچنان ادامه داشت ولی در یک دقیقه پایانی در حالی که دو تیم به شکل محسوسی خود را برای وقت های اضافه آماده می کردند که انرژی بیشتری برای ادامه بازی داشته باشند تیم مقاومت قزوین روی یک صحنه در آخرین ثانیه های بازی گل دوم را به ثمر رساند تا نتیجه دیدار به سود این تیم به پایان برسد.

اخراج علی فخاران سرمربی نماینده قم در نیمه اول شاید یکی از مهمترین صحنه های این بازی بود که در اعتراض به تیم داوری انجام شد.

گفتنی است تیم فوتسال آریا صنعت معصومی نیز پیش از این دیدار در دیداری مهیج موفق شد تیم فوتسال شهرداری ساوه را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام سوم این رقابت ها دست یابد.

در نهایت دو تیم نماینده قم در این رقابت ها بین سه تیم اول رقابت ها قرار گرفتند تا قدرت فوتسال قم در سطح پایه کشور را به اثبات برسانند.

تیم شایسته آریا صنعت معصومی قم نیز که فاصله زیادی تا رسیدن به فینال نداشت برای کسب مقام سومی به مصاف تیم پایه‌سازان ساوه رفت و با برتری در مقابل حریف خود جایگاه سوم را تصاحب کرد تا در پایان این دوره از مسابقات رتبه‌های دوم و سوم نصیب نماینده‌های فوتسال قم شود.

در همین رابطه رضا بمانی مسوول کمیته فوتسال هیات فوتبال استان قم گفت: در واقع دو نماینده شایسته فوتسال نونهالان قم در مسابقات نونهالان کشور با کسب این دو جایگاه ارزشمند ثابت کردند اگر بهای کافی به آنها داده شود قطعا سال‌های آینده مشکلی برای جایگزین کردن بازیکنان در لیگ‌های دیگر کشور وجود ندارد به شرط اینکه این استعدادها حمایت شوند.