نذر فرهنگی هنرمندان قمی در طریق‌الحسین(ع)

جمعی از هنرمندان قمی به سرپرست استاد مسعود نجابتی با برپایی موکب هنر و رسانه در طریق‌الحسین(ع) و محل عمود ۲۹۹ به زائران اربعین حسینی خدمات هنری ارائه کردند.

جمعی از هنرمندان قمی به سرپرستی استاد مسعود نجابتی با برپایی موکب هنر و رسانه در طریق‌الحسین(ع) و محل عمود ۲۹۹ به زائران اربعین حسینی خدمات هنری ارائه کردند.

احمد نامداری در گفتگو با شهر بیست از برپایی موکب هنر و رسانه قم برای سومین سال در مسیر زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب به سرپرستی استاد مسعود نجابتی در طریق الحسین علیه السلام و محل عمود ۲۹۹ برپا شد و با همکاری گروهی از هنرمندان طراح و گرافیست، خدمات هنری و متفاوتی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) ارائه کرد.

مسئول بخش فرهنگی و رسانه‌‌ای موکب هنر و رسانه قم تصریح کرد: چاپ نقوش و نشان‌واره‌‌های اربعینی روی لباس، کوله، چفیه، چادر و پیراهن سوگواران به همراه انجام خطاطی با متون مورد درخواست زائران در کنار درج کلمات روی جلد موبایل از خدمات ارائه شده در این موکب بود.

نامداری افزود: یکی از اقدامات موکب به تدبیر استاد نجابتی، محو جملات و لوگوهای نامانوس بیگانه با فرهنگ اسلامی از روی کوله‌ها و لباس زائران و جایگزینی با جملات مقدس و حماسی عاشورایی بود.

وی همچنین به تبدیل‌شدن این موکب به پاتوق اربعینی اهالی هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: این موکب همچنین محل توقف و حضور اصحاب رسانه جهت استراحت و ارائه گزارش بود و در این سال‌ها به پاتوق اربعینی اهل رسانه تبدیل شده است.

این فعال اربعینی از موکب هنر و رسانه قم به عنوان نگارخانه‌ای به وسعت طریق الحسین(ع) یاد کرد و گفت: امسال سومین سال حضور این موکب در طریق الحسین علیه السلام بود و برپایی کارگاه چاپ با وجود مشکلات انتقال اقلام و تجهیزات، یک خدمت متفاوت فرهنگی و هنری را بوجود آورد و در روزهای گذشته، بسیاری از زائران کشورهای مختلف به این موکب مراجعه کردند.

مسئول بخش فرهنگی و رسانه‌‌ای موکب هنر و رسانه قم در پایان خاطرنشان کرد: موکب «هنر و رسانه»، نذر فرهنگی جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان قمی است که هر ساله تلاش‌می شود در مسیر زائران حسینی برپا شود و ان‌شاءالله مقبول حضرت سیدالشهدا(ع) باشد.