جانشین فرمانده سپاه استان از برگزاری نمایشگاه توانمندی محلات قم خبر داد:

رفع آسیب‌های اجتماعی قم به صورت محله محور دنبال می‌شود

نمایشگاه توانمندی محلات استان قم روز دوشنبه افتتاح می شود و تا روز جمعه برپا خواهد بود.

نمایشگاه توانمندی محلات استان قم روز دوشنبه افتتاح می شود و تا روز جمعه برپا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار روزنامه گویه(قراچورلو )، سردار مهدی کبیری پور در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت بسیج به صورت محله ای طی پنج سال گذشته اظهار داشت: نمایشگاه توامندسازی محلات استان قم با هدف محله محوری در قم برای رفع اسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی هر محله برگزار می شود.

وی بیان داشت: برپایی چنین نمایشگاهی از پنج سال گذشته در بسیج آغاز و ابتدا ۱۵ محله به عنوان جامعه هدف مشخص شد و برای هر محله یک مدیر اقا و یک مدیر خانم که فعال و دلسوز آن محل بودند انتخاب شد.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی محلات استان قم(مقداد) روز دوشنبه ساعت ۱۸ افتتاح می شود و از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه اماده بازدید نخبگان (و نه عموم مردم) خواهد بود.

وی ابراز کرد: طبق طرح محله محوری، محلات قم خانه به خانه مورد شناسایی قرار گرفتند و  شناسنامه برای هرکدام تهیه شد.

سردار کبیری پور تصریح کرد: با شروع کرونا و درگیر شدن همگانی مردم ناچارا ۱۵ محله به ۶۰ و خورده ای محله افزایش یافت و بعد از فروکش کردن کرونا این محلات به ۱۱۶ محله رسید.

وی افزود: درحال حاضر در محلات موضوعات اشتغال، اعتیاد، خانواده، تربیت فرزند، پیشگیری از طلاق، کمک به ازدواج جوانان و…  بررسی و برای رفع مشکل هر محله پیگیری می شود.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام بیان کرد: مدیران دستگاه ها، صاحبان نظر و فعالان خبری و رسانه و نخبگان جامعه هدف برای بازدید از نمایشگاه مقداد می باشد و پس از این، نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی برپا می شود که عموم مردم مخاطب آن خواهند بود.

وی افزود: ۵۵ محله در این نمایشگاه غرفه داشته و عملکرد و فعالیت های محله ای خود را طی سه بخش در معرض دید قرار می دهند.

سردار کبیری پور اظهار کرد: محل مراجعه مردم در طرح محله محوری مساجد و پایگاه های بسیج می باشد. تاکنون ۷۵ خانه سبز در محلات قم ایجاد شده که دارای چهار مرکز پشتیبانی می باشد.

وی ادامه داد: در مساجد و پایگاه ها نیازهای مردم عنوان و مشاور مساجد فرد را برای رفع مشکل به خانه های سبز معرفی می کند.

در این جلسه از سرود «وعده صادق» (با نگاه به حوادث اخیر) که توسط گروه سرود «ساقی کوثر» اجرا و با پشتیبانی قرارگاه ۱۹ دی استان قم تهیه شده‌است، رونمایی شد.