اختتامیه پنجمین دوره جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز برگزار شد

از دریافت ۶۰۰ اثر هنری تا الگو شدن جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز در شهرهای مختلف

اختتامیه پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز با حضور هنرمندان و برگزیدگان جشنواره هم‌زمان با رونمایی از پوستر ششمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز و نخستین جشنواره عکاسی از المان‌های شهری برگزار شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز با حضور هنرمندان و برگزیدگان جشنواره هم‌زمان با رونمایی از پوستر ششمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز و نخستین جشنواره عکاسی از المان‌های شهری برگزار شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز با حضور مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و جمعی از هنرمندان و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در این مراسم تصریح کرد: این جشنواره به یک برند برای شهرداری تبدیل‌شده است و در تلاش هستیم با برگزاری جشنواره‌های بیشتر در همراهی و مشارکت مردم و همچنین حمایت از هنرمندان گام‌های بزرگی برداریم.

وی با تأکید بر برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌ها در زمان‌های مناسب خاطرنشان کرد: از هنرمندان با افزایش هدایای جشنواره برای سال آینده حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم نخستین جشنواره عکاسی از المان‌های شهری را نیز برگزار کرده و این بخش از زیبایی‌های شهر را نیز به نمایش بگذاریم.

سپس مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با تأکید بر توجه به ایجاد هویت و هویت‌سازی در بین کودکان و نوجوانان گفت: امروز دشمن در پی تخریب سه عنصر قدرتمند زن و خانواده، معلم و هنرمند در جامعه بوده و باید با استفاده از همه شاخه‌های هنر مانع تضعیف هویت و فرهنگ جامعه شویم.

دریافت بیش از ۶۰۰ اثر هنری

در ادامه این مراسم جواد مختاری مسئول امور فرهنگی و ارتباطات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری قم در توسعه فضای سبز شهری، برگزاری جشنواره‌های هنری را در انعکاس زیبایی‌های شهر مهم خواند و تأکید کرد: هنر زبان گویای زمانه بوده و امروز با ارسال بیش از ۶۰۰ اثر هنری به دبیرخانه جشنواره می‌توانیم امیدوار باشیم در دعوت مردم در مشارکت برای حفظ فضای سبز و ارتقاء فرهنگ گامی بزرگ برداشته‌ایم.

همچنین مسئول امور فرهنگی و ارتباطات سازمان زیباسازی شهرداری قم، دوران مدیریت شهری جدید را دوران طلایی خواند و ابراز کرد: حضور هنرمندان در کنار مدیریت شهری بسیار در فرهنگ‌سازی و ارتقاء سیما و منظر شهری مؤثر است.

حمید نصراللهی بهره‌مندی از هنرمندان بومی را یکی از اولویت‌های شهرداری دانست و بیان کرد: اجرای جشنواره پیچیدگی‌های زیادی دارد و امسال می‌خواهیم نخستین جشنواره عکاسی از المان‌های شهری را نیز برگزار کنیم و آثار ارسالی به جشنواره به‌صورت کتاب منتشر می‌شود.

برگزاری جشنواره پاییز برگ‌ریز در شهرهای دیگر

سپس دبیر پنجمین دوره جشنواره پاییز برگ‌ریز و عضو شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز تصریح کرد: امروز شاهد برگزاری این جشنواره در استان‌های دیگر نیز هستیم و این نشان‌دهنده قدرت شهرداری قم در فرهنگ‌سازی است.

امیر حسامی نژاد جایگاه جشنواره پاییز برگ‌ریز در کشور را توصیف کرد و گفت: جشنواره پاییز برگ‌ریز وارد تقویم عکاسان هنرمند شهر شده و حرفی برای گفتن در کشور دارد و امیدواریم به‌زودی بتوانیم  این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان و عکاسان نیاز به حمایت بیشتری از طرف مدیران داشته و نباید نسبت به این موضوع و افزایش جوایز جشنواره کم‌توجه باشیم و حضور داوران سرشناس و صاحب‌نام سبک توانسته به جشنواره جذابیت‌های زیادی دهد.

در ادامه جلسه سایر هنرمندان نیز دغدغه‌های خود را در جهت توسعه متوازن فضای سبز در شهر بیان کرده و از اقدامات و حمایت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و انجمن عکاسان از هنرمندان تقدیر و تشکر کردند و سپس از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.