اولین نمایشگاه جشنواره صنایع دستی در قم افتتاح شد

نمایشگاه آثار ارسالی به جشنواره صنایع دستی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برپا شد.

نمایشگاه آثار ارسالی به جشنواره صنایع دستی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برپا شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه «گویه»(قراچورلو)، مراسم افتتاحیه آثار صنایع دستی ارسالی به جشنواره صنایع دستی با حضور مسئولان فرهنگی استان قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه گویه اظهار کرد: این اولین نمایشگاه از آثار ارسالی به جشنواره صنایع دستی قم در سال جاری است و تا پایان سال نیز دو جشنواره تخصصی در رشته های صنایع دستی برپا خواهد شد.

عیسی رضایی بیان کرد: در نمایشگاه آثار صنایع دستی ۱۱۰ اثر در ۲۰ رشته و از ۳۰ هنرمند قمی به نمایش گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: سه اثر فاخر از آثار این نمایشگاه در روز اختتامیه جشنواره از سوی داوران انتخاب و به جشنواره کشوری ارسال می شوند.

رضایی تصریح کرد: همچنین سه اثر نیز از سوی رای مردمی انتخاب شده و حائز جوایز خواهد بود.

وی درخصوص بازارچه دائمی صنایع دستی  عنوان داشت: بازار کهنه، بازارچه دائمی صنایع دستی قم می باشد که درحال شکل گیری است و هنرمندان بسیاری در آنجا فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قم افزود: ۷۰ رشته صنایع دستی در قم فعال می باشد و ۲۱۰۰ هنرمند نیز مجوز فعالیت دارند.

گفتنی است، علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا نهم آذر ماه فرصت دارند از ساعت ۹ تا ۱۳ به محل نمایشگاه واقع در بلوار جمهوری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مراجعه کنند.