علی آهنی رئیس هیات تکواندو قم شد

مجمع انتخابات هیات تکواندو استان قم که با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان قم و سایر اعضا مجمع، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، «علی آهنی» با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس هیات تکواندو استان قم انتخاب شد.

علی آهنی با کسب ۱۵ رأی رئیس هیات تکواندو استان قم شد.

مجمع انتخابات هیات تکواندو استان قم که با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان قم و سایر اعضا مجمع، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، «علی آهنی» با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس هیات تکواندو استان قم انتخاب شد.

این مجمع انتخاباتی قرار بود با حضور ۷ کاندیدا برگزار شود که پیش از آغاز جلسه ۴ نفر از نامزدها انصراف خود را اعلام کرده و در نهایت انتخابات با ۳ کاندیدا انجام شد.

در ابتدا علی آهنی، سیدجواد حسینی و عبدالله بینایی به ارائه برنامه‌های خود پرداختند و در نهایت علی آهنی با کسب ۱۵ رای از مجموع ۲۱ رای به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیات تکواندو قم انتخاب شد، همچنین ۶ رای با نام سیدجواد حسینی از صندوق آرا خارج شد و عبدالله بینایی هیچ رای کسب نکرد.

در این جلسه فرشته کریمی مهر، محبوب نصیروند، احمد احمدآبادی، مهدی کلانترزاده و فردوس چوبین با رای اعضای مجمع، به عنوان اعضای هیات رئیسه هیات تکواندوی استان قم انتخاب شدند.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در این جلسه اظهار داشت: همه ما امروز برای یک هدف دور هم جمع شده‌ایم، پیشرفت تکواندو خواسته‌ی مشترک همه اعضای مجمع است، رئیس جدید هیأت باید پاسخگوی تمام ورزشکاران و اعضای ورزش استان باشد.

وی افزود: مدیری موفق است که علاوه بر دوستان با رقبا و منتقدین خود نیز کار کرده و از حذف افراد خودداری کند، با انتقام جویی پیشرفت حاصل نخواهد شد. از همه خانواده تکواندو قم می‌خواهم تا اختلافات را کنار گذاشته و از یکدیگر فاصله نگیرند تا شاهد رشد این ورزش در استان قم باشیم.

ساعی با اشاره به حضور پررنگ بانوان تکواندوکار در استان قم بیان کرد: ۵۰ درصد جمعیت تکواندو کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، در استان قم نیز بانوان حضور فعالی در این رشته ورزشی دارند، ولی متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های خود استفاده نکرده است. همچنین در اتفاقی بی سابقه امسال نیز برای اولین بار لیگ برتر تکواندو بانوان بصورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

ساعی عنوان کرد: استان قم با توجه به نزدیک بودن به تهران می‌تواند از پتانسیل پایتخت بهره برد. همچنین محمد جمشیدی به عنوان نماینده استان قم در فدراسیون، پیگیر مسائل مربوط به این استان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این مجمع گفت: هریک از پیشکسوتان این رشته، وزنه‌ای برای ورزش استان هستند. امید است با همکاری و هم دلی یکایک خانواده تکواندو و با کمک و همکاری فدراسیون، روند رو به جلو داشته باشیم و قهرمانانی تربیت کرده تا پرچم کشور را بالا برند.

ابراهیم سانی‌خانی خطاب به علی آهنی، رییس جدید هیات تکواندو استان خاطرنشان کرد: امید جامعه تکواندو به عملی شدن وعده‌های شماست، ما نیز در این مسیر کنار شما هستیم و مشکلات پیش رو را با کمک هم برطرف خواهیم کرد.

در کنار همه این مسایل آنچه واجب است که ذکر شود آن است که رشته تکواندو به عنوان یکی از رشته های مدال آور المپیک از دیرباز مورد توجه همه کشورهای مختلف دنیا بوده است و یکی از دلایل پرشمار بودن ورزشکاران این رشته نسبت به بسیاری از رشته های رزمی که به شکل ترکیبی هم فعالیت می کنند همین مساله است.

با توجه به اینکه تکواندو را نمی توان یک رشته رزمی ترکیبی دانست، اما حضور گسترده جوانان در این رشته در سالهای پیش باعث شد که ایران به سرعت به یک ابرقدرت جهانی مبدل شود و در مقاطعی کره را که مبدع این رشته و غول بی چون و چرای همه مسابقات جهانی و المپیک هم بود را پشت سر بگذارد. مدالهای رنگین ایران در المپیک های اخیر و همچنین مسابقات جهانی باعث شده است که کشورهای مختلف جهان نیز چشم طمع جدی به مربیان و استعدادهای درخشان ایران داشته باشند و کم نبوده اند ورزشکارانی که ایران را به مقصد کشورهای دیگر ترک کرده و البته به مقام های برجسته جهانی نیز دست یافته اند. بازیکنانی که بعضی از آنها حتی به رده تیم ملی ایران نیز نرسیدند.

از اینجا است که اهمیت فعالیت جدی در این رشته خود را بیش از پیش نشان می دهد. اینکه ژن ایرانی ها به شدت برای این رشته مستعد است یک مطلب است و اینکه چگونه می توان از این سیل گسترده استقبال جوانان استفاده مفید یک مطلب دیگر. نکته اصلی این است که شهر قم که از دیرباز در رشته های رزمی جزو استان های قوی کشور بود و زمانی تامین کننده بافت اصلی تیم ملی کاراته ایران که برای اولین بار در تاریخ این ورزش مدال های جهانی و آسیایی را برای ایران درو می کرد نیز امروز وضعیت خوبی ندارد.

ولی با این وجود در رشته تکواندو هنوز هم باشگاه های ورزشی بسیاری در قم فعالیت می کنند و چراغ این رشته را روشن گذاشته اند. زیرا این رشته قطعی المپیکی نگاه روزنه امید بسیاری برای جوانان ورزشکار محسوب می شود ولی هنوز جز چند بارقه و محصولات دیم این روند مدیریت ورزشی شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان قم نبوده ایم که امید است در مدیریت جدید مدیران با اتکا به همین منبع مهم یعنی بازیکنان با استعداد و با انگیزه و به کارگیری توان فنی مربیان قمی و همچنین برگزاری مداوم مسابقات رده های مختلف و استعدادیابی در این مسیر زمینه رشد و ترقی این ورزش را فراهم آورند.

قطعا اگر مدیریت قوی در این ورزش حاکم نباشد و مسابقات به شکل منظم و با شکل ویژه در استان برگزار نشود رفته رفته استعدادهای خوب قم راهی استان های دیگر می شوند یا عطای این رشته را به لقایش می بخشند. قطعا کم نیستند قهرمانان جهانی که به حسب یک اعتماد یا یک مدیر خوب توانستند به مدارج عالی برسند و کم هم نیستند بازیکنان با استعادی که به دلیل همین ضعف ها نتوانستند در رشته خود موفق شوند و امروز در بهترین حالت و با فرض عدم سوء فعالیت به سمت مشاغلی رفتند که در آنها چندان هم موفق نشدند.