معاون آموزش و پرورش استان:

مناطق کم برخوردار در اولویت آموزش و پرورش قم است

معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: اولویت آموزش و پرورش بهینه‌سازی فضاهای ورزشی شهرستان ها و مناطق کم برخوردار است.

معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: اولویت آموزش و پرورش بهینه‌سازی فضاهای ورزشی شهرستان ها و مناطق کم برخوردار است.

علی یزدی در گفتگو با تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت تحقق شاخص تشکیل‌ کارگروه تخصصی استعدادیابی ورزشی، اظهار داشت: در بحث استعدادیابی دانش‌آموزان جلساتی در راستای ارائه طرح با حضور جمعی از نخبگان ورزشی به منظور استعدادیابی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی چون هندبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، شنا، تنیس روی میز و بدمینتون به صورت متمرکز و استانی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی دوره دوم برگزار شد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قم با بیان مراحل اجرای طرح تصریح کرد: دانش‌آموزان در مرحله اول مورد پیکر سنجی و سپس با بازی‌های طراحی شده توسط متخصصین این امر مورد ارزیابی قرار گرفته و در پایان نیز کارت‌سنجش به آنها اعطا خواهد شد.

وی نتیجه این طرح را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: با برگزاری جشنواره استعدادیابی همزمان با نیمه شعبان، در نهایت دانش‌آموزان مستعد به سمت کانون‌های ورزشی سوق داده خواهند شد که این حرکت نتیجه بسیار مطلوبی را نیز در مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان در سطح کشوری در پی خواهد داشت.

یزدی اولویت آموزش و پرورش را بهینه‌سازی فضاهای ورزشی شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار دانست و افزود: در راستای اجرای پروژه شهید سلیمانی، تمهیدات لازم برای بهره‌برداری زمین چمن مصنوعی 850 متر مربعی آموزشگاه شهید صدر نیز انجام شده و هر چه زودتر در اختیار دانش‌آموزان شهرستان کهک قرار خواهد گرفت.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح پاک وبینار تخصصی با موضوع پایش آمادگی کودکان خبر داد و گفت: ارزشیابی و اجرای درس تربیت بدنی از اهم وظایف حوزه تربیت بدنی به شمار می‌رود، لذا در پایان نیم سال اول سال تحصیلی جاری، برای تمامی دانش‌آموزانی که اطلاعات آنان تا پایان دی‌ماه در سامانه سیدا ثبت شده باشد کارنامه حرکتی صادر خواهد شد.

یزدی زمان صدور کارنامه حرکتی بیش از 290 هزار دانش‌آموزان استان را در پایان نیم سال دوم اعلام کرد و یادآور شد: از تمامی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه‌ای که موفق به ثبت داده‌ها در نیم سال اول شده‌اند، تقدیر خواهد شد و زمان ثبت نتایج در سامانه سیدا نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1402 خواهد شد.

به گفته معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قم در مسابقات تنیس روی میز کارکنان دستگاهای اجرایی که در دو بخش بانوان و آقایان و در قالب 12 تیم برگزار شد آموزش و پرورش سکوی نخست را آن خود ساخت.