تجمع والدین قمی در پی مسمومیت‌های اخیر دانش آموزان؛

پاسخ فرماندارقم والدین معترض را اقناع کرد؟

عده‌ای از والدین در پی مسمومیت دانش‌آموزان قمی، مقابل فرمانداری تجمع کردند. فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش قم در این تجمع اعتراضی حاضر و پاسخگوی سووالات و خواسته‌های آنان شدند.

عده‌ای از والدین در پی مسمومیت دانش‌آموزان قمی، مقابل فرمانداری تجمع کردند. فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش قم در این تجمع اعتراضی حاضر و پاسخگوی سووالات و خواسته‌های آنان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گروهی از والدین دانش آموزان قمی، امروز در اعتراض به شرایط فعلی مدارس قم و سریال مسمومیت هایی که بیش از دو ماه از آغاز آن گذشته و همچنان نیز ادامه دارد، در مقابل درب فرمانداری قم تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان شدند.

والدین در این تجمع که از ساعت ۱۱ آغاز شد، خواستارجوابگویی شفاف مسوولان به موضوع مسمویت سریالی در مدارس شدند. آنها ضمن این که خواستار شفافیت مسوولان در پاسخ گویی به چرایی مسمومیت دانش آموزان بودند درخواست داشتند به خاطر امنیت جانی دانش آموزان، مدارس تا روشن شدن کامل حوادث، به صورت غیر حضوری برگزار شود.

گروهی از تجمع کنندگان به نمازخانه فرمانداری قم هدایت شدند و نگرانی خود را از وضعیت موجود و تکرار مسمویت های دانش آموزان اعلام کردند.

عباس ذاکریان فرماندار قم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به سوالات آنها پاسخ گفتند.

فرماندار قم گفت: درحال بررسی این موضوع هستیم و هنوز درخصوص علت مسمومیت دانش آموزان به نتیجه قطعی دست نیافته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با بیان این که در شرایط فعلی، گروهی از خانواده ها خواستار تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن کلاس ها و گروهی نیز خواستار تعطیل نشدن مدارس هستند گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم شرایط خواسته های هر دو گروه را فراهم کنیم.

«شفافیت، شفافیت» و «تدریس را آنلاین کنید» از جمله شعارهای تجمع کنندگان بود.

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس قم که بیش از دو ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و علت این حوادث هنوز مشخص نشده است.

روز نهم آذرماه امسال نخستین اتفاق این سریال، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش آموز دختر قمی در یکی از هنرستان ها شد که همه این دانش آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

۲۲ آذرماه این اتفاق مجددا در این هنرستان تکرار شد که این بار ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند. این واقعه تاکنون در تعدادی دیگر از مدارس دخترانه قم تکرار شده و منجربه مسمویت جمعی از دانش آموزان شده است.

هشتم بهم ماه نیز ۱۵ دانش آموز دچار مسمومیت و به مراکز درمانی قم منتقل شدند. دوشنبه دهم بهمن ماه نیز ۱۷ دانش آموز و یک معلم در مدرسه دخترانه فاطمیه قم دچار مسمومیت شدند. چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه نیز هفت دانش آموز و یک معلم بار دیگر دچار مسمومیت شدند.

همچنین در پی تکرار این حوادث، جلسه بررسی ابعاد حادثه مسمومیت دانش آموزان در مدارس دخترانه قم روز یازدهم بهمن ماه در دادستانی این استان تشکیل شد.

در این جلسه که به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قم و با حضور معاون استاندار و مسئولانی از پدافند غیرعامل، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی، آموزش و پرورش استان و دیگر ارگانها با محوریت بررسی ابعاد و علل بروز این حادثه و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه ترتیب یافت، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان قم بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش آموزان دخترانه تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های استان تا حصول نتیجه و آرامش خاطر خانواده ها برای مدیریت صحیح و شایسته این امر بسیج شوند تا شاهد حوادث مشابه و ناگواری در این زمینه نباشیم.

سریال مسمومیت ها در مدارس قم حتی به گونه ای پیش رفت که اداره کل آموزش و پرورش استان در اطلاعیه ای که در هفدهم بهمن ماه در اختیار رسانه های گروهی قرار داد اعلام کرد: با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده در مدارس و درخواست تعدادی از اولیا، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه کلاس های آموزشی تمامی مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار می شود.

اما باز هم این پایان ماجرا نبود و بعد از تعطیلی دو روزه مدارس که مصادف با جشن پیروزی انقلاب نیز بود در روز 23 بهمن خبر از مسمومیت 37 نفر از دانش آموزان یکی دیگر از مدارس دخترانه قم بودیم.