استاندار مازندران:

آمار جمعیت تحصیل‌کرده بیکار در مازندران زیاد است

 استاندار مازندران با اشاره به آمار بالای جمعیت بدون انگیزه و تحصیلکرده بیکار در این استان خواستار هدایت جوانان به سمت کار و تولید شد.

 استاندار مازندران با اشاره به آمار بالای جمعیت بدون انگیزه و تحصیلکرده بیکار در این استان خواستار هدایت جوانان به سمت کار و تولید شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان شماره جمعیت بدون انگیزه در مازندران را بالا دانست و خواستار هدایت جوانان به سمت کار تولید شد.

وی نقش آموزش و پرورش را در این راستا بسیار مهم بیان کرد و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نقش اهمیت آموزش و پرورش معلمان تصریح کرد: واکاوی سخنان مقام معظم رهبری با برش‌های استانی بهتر جواب می‌دهد و آموزش و پرورش باید افق ۲۰ ساله مازندران را با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی ترسیم و بررسی کند.

استاندار مازندران سیاست زدگی را از جمله آفت‌های آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: متأسفانه اجازه ندادیم تا تا معلمان بر اساس چارچوب‌های فکری نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر اقدام کنند در حالی که کشور امروز نیازمند جوانان تحصیل کرده دارد و باید به آن تکیه شود.

حسینی پور تعداد جوانان تحصیل‌کرده بیکار را در استان بالا دانست و گفت: متأسفانه این جوانان به دنبال شغل‌های اداری هستند و باید آنها را به سمت کار تولید سوق داد.

وی با اظهار اینکه که آموزش و پرورش باید به عنوان مهمترین تغییر و مؤلفه در استان تبدیل شود، افزود: توسعه جامعه با آموزش و پرورش گره خورده است و برای رسیدن به توسعه پایدار باید سرمایه گذاری بیشتری در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشیم.

استاندار مازندران تاکید کرد برای توسعه پایدار نیازمند تحول بزرگ آموزش و پرورش هستیم، گفت: امروزه نیز آموزش و پرورش در بسیاری از شاخص‌ها اثرگذار و مطلوب عمل کرده است.

در این آئین از ۱۲۵ معلم نمونه و برتر استان مازندران تقدیر شد.