محدودیت‌های مصارف صنعتی و کشاورزی برق در قم کاهش یافت

سرپرست دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با پیگیری‌ از طریق توانیر موفق شدیم، محدودیت‌های مصرف برق بخش‌های صنایع و کشاورزی استان را کاهش بدهیم.

سرپرست دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با پیگیری‌ از طریق توانیر موفق شدیم، محدودیت‌های مصرف برق بخش‌های صنایع و کشاورزی استان را کاهش بدهیم.

به گزارش ایرنا، داود سلیمانیان عصر یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری اظهار داشت: محدودهای پیک بار مصرف در ۱۶ خردادماه جاری اعلام شد.

وی افزود: تا هفته پیش صنایع دو روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و کشاورزی نیز هر روز به مدت پنج ساعت قطعی برق داشتند، که با صحبت‌هایی که استانداری و مجمع نمایندگان استان با وزارت نیرو داشتند، این مدت قطعی برق برای صنایع به یک روز و بخش کشاورزی نیز به هفته‌ای سه روز کاهش پیدا کرد، البته روزهایی که هوا خنک باشد، برق را قطع نمی‌کنیم.

سلیمانیان بیان داشت: اندکی تشخیص بدهیم پیک مصرف از سقفی که شرکت توانیر تعیین کرده، بالاتر نمی‌رود، برق کشاورزی را در اولویت گذاشتیم که قطع نشود.

وی با اشاره به محدودیت‌های مصرف برق صنایع نیز بیان داشت: ما توانستیم با پیگیری های زیاد از شرکت توانیر، قطعی برق صنایع را به هفته‌ای یک روز کاهش بدهیم، امیدواریم این روند ادامه یابد تا صنایع ضرر نکنند و مشکل‌ها کمتر شود.

سلیمانیان با بیان اینکه پیک بار شهر هر روز متفاوت است یادآور شد: به عنوان نمونه امروز پیک بار مصرف فرمانداری و محدوده شهرستان قم حدود ۷۸۰ مگاوات و استانداری و محدود استان قم نیز ۸۴۰ مگاوات بوده است، اگر محدودیت‌ها اعمال نشود، تا ۹۶۰ مگاوات امکان افزایش بار را داریم.

سرپرست مدیریت مصرف برق قم خاطرنشان کرد: چون کشور در تولید برق با مشکل مواجه است، هر استانی باید برخی محدودیت‌هایی را اعمال کند تا بتواند بدون خاموشی‌های تجاری‌ها و خانگی‌های داخل شهر از فصل گرما گذر کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری همه اداره‌ها، استانداری و بخشداری بتوانیم مدیریت مصرف خوبی را اعمال کنیم بیان کرد: حتی امیدواریم محدودیت‌هایی که برای صنایع و کشاورزی اعمال می‌شود نیز زیاد نباشد.