شهردار قم مطرح کرد

تکمیل زیرساخت‌های شهر قم با ایجاد 35 تقاطع غیرهمسطح

شهردار قم ایجاد 35 تقاطع غیرهمسطح و شکل‌دهی به بلوارهای و بزرگراه‌های شهری را گامی برای تکمیل زیرساخت‌های شهری و ایجاد مقدمه امور نرم‌افزاری توصیف کرد.

شهردار قم ایجاد 35 تقاطع غیرهمسطح و شکل‌دهی به بلوارهای و بزرگراه‌های شهری را گامی برای تکمیل زیرساخت‌های شهری و ایجاد مقدمه امور نرم‌افزاری توصیف کرد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در مراسم تکریم و معارفه معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اظهار داشت: تأکید بر ایجاد 35 تقاطع غیرهمسطح و تکمیل بزرگراه‌ها و بلوارهای شهری به‌منظور تکمیل زیرساخت‌های شهر قم است.

وی اضافه کرد: تکمیل زیرساخت‌های شهر برای پرداختن به امور نرم‌افزاری مانند مسائل هوشمند سازی و موضوعات فرهنگی امری ضروری است.

شهردار قم با اشاره به اینکه برنامه دوم راهبردی شهرداری بیشتر به مسائل نرم‌افزاری تکیه دارد افزود: در دو سال باقی‌مانده از این برنامه باید تمرکز اساسی بر مسائلی مانند هوشمند سازی شهر، شهرداری الکترونیک، اقدامات فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

وی داشتن دغدغه در پیشبرد امور را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بایسته برای مدیران دانست و گفت: کار و تلاش در چارچوب دستورات اسلامی همیشه مورد تأکید شهرداری قم است.

سقائیان نژاد اظهار داشت: همیشه تأکید کرده‌ایم که هر فعالیت و تلاشی باید با رعایت الزامات شرعی همراه باشد و در این قالب چارچوب‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 194 شهرداری قم دو هزار میلیارد تومان بدهی کلان بانکی و 560 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشت افزود: در حال حاضر بدهی‌های بانکی ما در حد عرف بوده و بدهی به پیمانکاران نیز به کمتر از 50 میلیارد تومان رسیده است.

شهردار قم اطمینان، پایداری، سلامت و دوراندیشی را از خصوصیات مدیریت مالی و اقتصادی شهرداری قم دانست و گفت: در هر جایگاهی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که زمینه برای بهبود شرایط آینده فراهم شود.

ضرورت بازنگری سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌ افزوده در برنامه هفتم توسعه

همچنین شهردار قم در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تعامل خوب مدیریت شهری و اداره کل امور مالیاتی استان عامل اختصاص سهم شهر از مالیات بر ارزش افزوده شد.

وی مالیات ارزش‌افزوده را سهم شهر دانست و افزود: یکی از درآمدهای شهر وصول سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده است که در صورت پرداخت نشدن، شهر دچار چالش‌های بزرگی می‌شود.

شهردار قم یکی از چالش‌های شهر را ارائه خدمات به بعضی از مرکز تجاری مستقر در قم دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از بنگاه‌های تجاری خدمات را از شهر قم دریافت کرده‌اند، در صورتی که مالیات خود را به تهران یا سایر شهرها پرداخت می‌کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

سقاییان‌نژاد با انتقاد از برنامه توسعه هفتم کشور، تصریح کرد: در برنامه هفتم مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده، در صورتی که سهم شهرداری‌ها تغییری نکرده است و چهار درصد باقی‌مانده باید اصلاح و بازنگری شود، در حالی که هزینه نگهداری و توسعه شهر مرتب در حال افزایش است.

وی ادامه داد: ثابت ماندن سهم شهرداری‌ها در مالیات بر ارزش افزوده در حالی است که طی سال‌های گذشته اجرای یک زیرگذر ۴۰ میلیارد تومان برای شهر هزینه داشت، اما امروز بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

شهردار قم از اختصاص ندادن عوارض آلایندگی سوخت به شهر قم خبر داد و گفت: هیچ عوارض آلایندگی سوختی به شهر قم پرداخت نشده است و در حال پیگیری حق شهر در این بخش هستیم.