مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تاکید کرد:

حد توسعه شهرک صنعتی شکوهیه ۲ هزار هکتار است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: حد توسعه شهرک صنعتی شکوهیه ۲ هزار هکتار است که بر این اساس در نهایت ۴۰۰ هکتار دیگر به ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری کنونی آن، اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: حد توسعه شهرک صنعتی شکوهیه ۲ هزار هکتار است که بر این اساس در نهایت ۴۰۰ هکتار دیگر به ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری کنونی آن، اضافه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی قم، روح‌الله ابراهیمی بیان داشت: در خصوص توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برنامه‌ریزی داریم و بر این اساس توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در قم حدی خواهد داشت که متناسب با آمایش سرزمین و زیرساخت‌ها موجود در استان مشخص شده‌است.

وی افزود: هدفگذاری ما این است که در شهرک‌ صنعتی شکوهیه تا ۲ هزار هکتار، در شهرک صنعتی محمود آباد تا یکهزار و ۵۰۰ هکتار، در شهرک صنعتی سلفچگان تا یکهزار هکتار، در شهرک‌ صنعتی الغدیر تا ۲ هزار هکتار و در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز تا حدود ۲۰۰ هکتار توسعه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که مجموعه اراضی متعلق به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در همین حد باقی می‌ماند،‌ ادامه داد: بر همین اساس تلاش‌ ما این است که در واگذاری زمین و انتخاب سرمایه‌گذار اولویت‌های تعیین شده و محدودیت‌های زیرساختی را که در استان قم با آن مواجه هستیم را لحاظ و به سمت استقرار صنایعی حرکت کنیم که علاوه بر بهره‌گیری از فناوری‌های روز، مصرف انرژی آن نیز در بخش‌ (آب، برق و گاز) حداقلی باشد.

ابراهیمی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۳۸ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را در قالب ۴۲۱ قرارداد به متقاضیان در حوزه‌های مختلف واگذار کردیم که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد قرارداد ۱۰۰ درصد و از حیث مساحت زمین ۲۰ درصد رشد داشت.

در جریان پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی سال‌های گذشته، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده‌است.

همچنین یک‌هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت و ساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند که با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.

گفتنی است بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر در شهرک‌های صنعتی استان داده نشده و به جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی – اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌شود.