مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد:

برطرف شدن مشکل تامین آب شهر جعفریه قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با بهره برداری از چاه منطقه معروف به بندرعباس جعفریه، مشکل تامین آب این شهر در مواقع پیک مصرف برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با بهره برداری از چاه منطقه معروف به بندرعباس جعفریه، مشکل تامین آب این شهر در مواقع پیک مصرف برطرف شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، حسن بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماه نخست سال جاری در شهرستان جعفرآباد، گفت: در این مدت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر شبکه آب توسعه یافته و بیش از یک هزار و ۴۰۰ متر نیز اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از واگذاری ۹۱ انشعاب نیز در سه ماه نخست سال جاری در شهرستان جعفرآباد خبر داد و گفت: در این مدت نیز برنامه‌ریزی و اقداماتی به منظور تامین آب بخش‌ها و روستاهای این شهرستان به انجام رسیده است.

بختیاری با اشاره به انجام عملیات بهسازی چاه موجود در منطقه معروف به بندرعباس شهر جعفریه، یادآور شد: این چاه که بخشی از آب شهر را تامین می‌کرد به علت مشکلاتی از مدار خارج شده بود که پس از عملیات بازسازی و بهسازی، مجدداً مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مشکل تامین آب شهر جعفریه در مواقع پیک مصرف برطرف شد.

وی از اتمام عملیات بازسازی و ایمن‌سازی چشمه روستای کهندان خبرداد و افزود: این پروژه نیز ظرف مدت شش ماه و با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال انجام و چشمه به صورت کامل وارد مدار بهره‌برداری شد.

بختیاری به برخی دیگر از پروژه‌های آبرسانی در دست اقدام در شهرستان جعفرآباد اشاره کرد و حفر چاه در منطقه آسیاقلی به منظور احداث مجتمع آبرسانی قاهان و آبگیری و بهره‌برداری از مخزن دوم شهر جعفریه را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات تامین آب در برخی از روستاهای بخش جعفرآباد، گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش منابع محلی، آبرسانی به روستاهای الگان، چمانک، بنابر و مهرزمین توسط تانکر سیار انجام می‌شود.