بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس مطرح کرد:

توسعه مناسبات اقتصادی و تحول تجارت مازندران و روسیه

نماینده ساری و میاندورد در مجلس گفت: با سفر استاندار مازندران به روسیه زمینه توسعه اقتصاد و تحول تجارت استان محقق می‌شود.

نماینده ساری و میاندورد در مجلس گفت: با سفر استاندار مازندران به روسیه زمینه توسعه اقتصاد و تحول تجارت استان محقق می‌شود.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سفر استاندار مازندران به روسیه را می‌توان مبدأ تحول اقتصادی استان و زمینه ساز تحول تجاری دانست، اظهار کرد: اوراسیا از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات مازندران برخوردار است که سیدمحمود حسینی‌پور با شناخت آن، سفر به روسیه را جهت رایزنی و گشایش تجاری رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه دستور پوتین رئیس جمهور روسیه برای لایروبی رود ولگا در سفر استاندار مازندران به این کشور افزود: لایروبی رودخانه ولگا موجب افزایش ۵ برابری ترانزیت کالا از رودخانه ولگا خواهد شد که این اتفاق موجب توسعه تجارت و تبادل کالا برای کشورهای حاشیه خزر از جمله ایران را درپی خواهد داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عقد قرارداد با شرکت‌های روسی با حضور استاندار را از دیگر دستاوردهای مهم سفر دانست و یادآورشد: مازندران در بخش کشاورزی بسیار غنی است و باید زمینه صادرات محصولات از جمله مرکبات به این کشور فراهم شود تا شاهد رونق این بخش در استان باشیم.

بابایی با بیان اینکه ظرفیت کشتی رانی مازندران در دریای خزر باید افزایش یابد و با توجه به اینکه مازندران از صنعت کشتی سازی بهره مند است؛ تصریح کرد: رصدهای نشان می دهد که استاندار مازندران از کشتی سازی لوتوس‌ آستاراخان روسیه نیز بازدید داشتند و انتظار می‌رود تا با شناسایی ظرفیت شرکت‌های فراملی؛ توانمندی شرکت‌های داخلی به ویژه کشتی سازی مازندران نیز افزایش یابد.