نایب رئیس شورای شهر اصفهان:

اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومانی برای تقویت خطوط BRT/ دستورالعمل ماده ۱۰۱ به شهرداری ابلاغ می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل قربانی ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر از ساعت ۶ بامداد روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه آغاز شد و تا حوالی ساعت ۱۴ ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در بخش نخست، نشست طولانی مدتی با حضور شهردار اصفهان درباره مسائل مختلف شهری که باید هماهنگی‌های لازم بین شهرداری و شورا ایجاد شود، مواردی مطرح شد؛ یکی از این موارد این بود که تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری که رقمی سنگین و برای شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری کلان‌شهرها مشکل حادی است و به دلیل هزینه‌های بسیار بالا و امکان رکود ساخت‌وسازها با توجه به مسائل اقتصادی، به‌علاوه راهکارهای مربوط به آن، حائز اهمیت است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه موضوع خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برای خطوط اتوبوس تندرو نیز در کمیسیون تلفیق این هفته شورا مطرح شد، خاطرنشان کرد: هزینه این کار حدود ۶۴۰ میلیارد تومان است که راهکارهای قانونی برای اقدام به خرید آن و اینکه بتوانیم خطوط اتوبوس تندرو (BRT) را تقویت کنیم، از سایر موارد مطرح شده در این زمینه بود.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های مد نظر آخرین استانداردها را دارد و معلولان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، اضافه کرد: لایحه شهردار در این خصوص در کمیسیون تلفیق مصوب شد که البته به دلیل مشکلات حقوقی، در حال حاضر در حال بررسی است؛ این لایحه هفته آینده در جلسه علنی شورا برای تصویب نهایی مطرح خواهد شد.

قربانی تاکید کرد: موضوع دیگری که در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد، مربوط به ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تفکیک اراضی بود که با توجه به برداشت‌ها و تفسیرهای مختلف، در راستای ایجاد هماهنگی بین مناطق مختلف و سهولت مراجعان، برای رفع این مشکل دستورالعملی آماده شده است که روزهای آینده به شهرداری ابلاغ خواهد شد و معتقدیم موجب افزایش رضایت‌مندی شهروندان و تسریع این فرایند خواهد شد.