فرماندار شاهرود:

اعتبارات ملی برای تامین آب آشامیدنی شاهرود کافی نیست

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: اعتبارات ملی برای تامین آب آشامیدنی پاسخگوی دغدغه‌های مردم این شهرستان نیست.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: اعتبارات ملی برای تامین آب آشامیدنی پاسخگوی دغدغه‌های مردم این شهرستان نیست.

علیرضا رحیمیان- خبرنگار گویه در شاهرود/ ابوطالب جلالی در نشست تنش آبی شهرستان شاهرود که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، افزود: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای هزینه در حوزه آبرسانی این شهرستان در نظر گرفته شد که پاسخگوی اجرای طرح‌ها نبود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان به حوزه آب اختصاص یافت، ابراز کرد: مجموع این اعتبارات طی سال گذشته برای تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان شاهرود کافی نبود و هم‌اکنون شاهرود با کمبود آب مواجه است.

جلالی، سه برابر شدن اعتبارات ملی در حوزه آب شهرستان را ضروری خواند و اظهار کرد: امسال کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در راستای تخصیص اعتبار در حوزه آب نگاه ویژه‌تری نسبت به سال گذشته دارد.

تامین آب آشامیدنی شهروندان در اولویت کار است

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی مردم در سطح اول اهمیت قرار دارد، افزود: تامین آب مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و نهادها از چاه‌های در اختیارشان پس از تامین آب آشامیدنی شهروندان در مرحله بعدی قرار دارد.

وی به همراهی و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی در خصوص تامین آب از چاه‌های در اختیار آنها اشاره کرد و گفت: همراهی تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای تامین آب آشامیدنی یک تکلیف است، تا از این بحران کمبود آب عبور کنیم.

جلالی، تشدید نظارت بر انشعابات غیرمجاز را ضروری خواند و افزود: نیاز آب روستای «خیج» هفت لیتر بر ثانیه است، اما با وجود اختصاص ۱۱ لیتر برثانیه نیز مردم با کمبود آب مواجه هستند که این نشان از برداشت غیرمجاز در این منطقه دارد.

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه برداشت غیرمجاز آب جرم محسوب می‌شود، ابراز کرد: انشعاب غیرمجاز تخلف و این جرم در دستگاه قضایی قابل پیگیری است.

هر خبری مبنی بر آلوده بودن آب آشامیدنی شاهرود کذب است

وی به فضاسازی و انتشار خبر کذب مبنی بر آلودگی آب شاهرود از سوی برخی افراد که شناسنامه خبری ندارند، اشاره کرد و گفت: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی طی هفته گذشته بارها در خصوص آلوده نبودن آب آشامیدنی اطلاع رسانی کردند، اما برخی افراد با انتشار چنین اخباری و بداخلاقی، زمینه نگرانی مردم را فراهم می‌کنند که این رفتار آنان از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است.

جلالی با بیان اینکه مهمترین دغدغه مردم و مسوولان شهرستان تامین آب پایدار است، ابراز کرد: شرایط و فراهم‌سازی آب پایدار شهرستان از طریق سدکالپوش و چشمه‌سارهای قطری به طور جد پیگیری می‌شود، اما هم اکنون با برنامه‌های کوتاه‌مدت کار را پیش می‌بریم و به پشتیبانی، همراهی و همکاری شهرداریی‌ها، دانشگاه‌ها و بخش‌های غیردولتی نیازمند است.