رضایت ۸۲ درصدی مراجعان به مراجع قضائی استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن تشریح برخی دستاوردهای عام‌المنفعه دستگاه قضائی این استان، از رضایت ۸۲ درصدی مراجعان به مراجع قضائی استان سمنان خبر داد

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن تشریح برخی دستاوردهای عام‌المنفعه دستگاه قضائی این استان، از رضایت ۸۲ درصدی مراجعان به مراجع قضائی استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برخی دستاوردهای عام‌المنفعه دستگاه قضائی استان سمنان در سال گذشته اظهار کرد: ۳۶ هزار ملاقات مردمی و تسهیل در برقراری ارتباط مردم با مسؤولان قضایی با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، اماکن و معابر پرتردد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند، گفت: با اقداماتی که صورت گرفت، سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های ارجاعی به صلح‌یاران نیز رقم خورد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نظارت مستمر بر تمامی مراجع قضائی سراسر استان سمنان به صورت رسمی و غیررسمی عنوان کرد: ۵۳ درصد پرونده‌های یکتا به صورت الکترونیک با هدف تسهیل در فرآیند دادرسی تشکیل شدند.

وی با اشاره به کسب رضایت ۸۲ درصدی مراجعان به مراجع قضائی استان سمنان تصریح کرد: ۴۵ مورد میز خدمت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ نیز برپا شده است.