امام جمعه شاهرود:

خرافات و باورهای غلط از عزاداری‌ها دور شود

امام جمعه شاهرود گفت: آیین و سنت‌های خوب باید حفظ شود و از خرافات و هر نوع باور غلط (بدعت) در عزاداری‌ها دوری کرد.

امام جمعه شاهرود گفت: آیین و سنت‌های خوب باید حفظ شود و از خرافات و هر نوع باور غلط (بدعت) در عزاداری‌ها دوری کرد.

علیرضا رحیمیان- خبرنگار گویه در شاهرود/ حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، افزود: آیین و سنت‌های خوب، حسنه و تاثیرگذار باید برای جوانان و نوجوانان تبیین، ترویج و حفظ شود.

وی به برگزاری آیین «یاعباس» در پنجم ماه محرم در شاهرود اشاره و اظهار کرد: عزاداری، نوحه سرایی، گریه و پذیرایی از عزاداران در ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی است که باید نتیجه آن تغییر در زندگی ما به برکت این توسل‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام امینی با یادآوری روایتی از امام سجاد در خصوص جایگاه حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) گفت: همه مردگان معمولی به مقام شهدا، همه شهدا به مقام شهدای کربلا و همه شهدای کربلا به مقام حضرت ابولفضل العباس‌(ع) غبطه می‌خورند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به پنجم مردادماه سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: هشت عمل موجب استیناف (از سرگیری – نوشدن) می‌شوند، محبت حضرت علی (ع)، کمک اقتصادی به نیازمندان، حج خانه خدا، زیارت امام حسین (ع)، خانواده‌داری، ذکر صلوات، توبه و شرکت در نماز جمعه پاک کننده اعمال بد است.

وی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص شرکت در نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه پاک کننده اعمال کسی است که از روی ایمان و با حساب در این فریضه اللهی شرکت می‌کند.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: کسی که سه جمعه بدون داشتن عذر در نماز جمعه شرکت نکند، خداوند بر قلبش مُهر نفاق می‌زند.

حجت الاسلام امینی به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد اشاره کرد و گفت: این عمل موهن دل یک میلیارد جمعیت مسلمان جهان را جریحه دار کرد، عمل آتش زدن قرآن آزادی نیست بلکه نکبت، خفت و عقب ماندگی است.

وی با بیان اینکه دست آمریکا و صهیونیست‌ها در بی‌احترامی به پیامبر (ص) و قرآن‌سوزی در کار است، ابراز کرد: چنین حرکت‌هایی تاثیری در موج اسلام‌خواهی و قرآن‌طلبی نمی‌گذارد، بلکه با این حماقت‌ها، اسلام را گسترده‌تر، قرآن را محبوب‌تر و حتی آنهایی که قبل از این نسبت به قرآن کم توجه بودند را بیشتر متوجه کرده است.

امام جمعه شاهرود از دولتمردان کشورهای اسلامی خواست نسبت به این اهانت و هتک حرمت خاموش نشینند و به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه امت اسلام در کنار قرآن و نبی اسلام (ص) به کتاب‌ها و پیامبران ادیان دیگر نیز احترام می‌گذارند، اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند با راه‌اندازی این گونه اعمال موهن با احساسات امت اسلام بازی کنند و یک جنگ بین مذاهب به راه اندازند.

وی به خطای محاسباتی روسیه در کنار برخی از کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: ارتباط ایران با روسیه و چین دلیل نمی‌شود تا ما از منافع و خط قرمزهای خود کوتاه بیاییم.

هفته محیط زیست، هفته تامین اجتماعی و پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد از دیگر موارد مطروحه در نماز جمعه این هفته شاهرود بود.