امام جمعه اصفهان:

مدیریت شهری یکپارچه مانع بروز خیلی از مشکلات می شود

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود می‌تواند درحل مسائل مدیریتی شرکت‌های خدمت‌رسان در سطح شهر موثر باشد.

 نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود می‌تواند درحل مسائل مدیریتی شرکت‌های خدمت‌رسان در سطح شهر موثر باشد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق شهراصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهارکرد: سرنوشت ملت‌ها در دستان آنها است و جز با تغییر رفتارها و عادت‌ها، این سرنوشت تغییر نخواهد کرد.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد تفکیک وظیفه توزیع برق درسطح استان نباید به دو شرکت مجزا اختصاص داده می‌شد، چرا که رسالت یکی است و وظیفه توزیع عادلانه برق بوده ومدیریت شهر اصفهان و شهرهای دیگراستان در امر توزیع می‌تواند یکی باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود بسیار می‌تواند درحل مسائل مدیریتی شرکت‌های خدمت‌رسان در سطح شهر موثر باشد، تصریح کرد: اگرامروز شاهد ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان شهر در زمینه حفر زمین برای انشعابات جدید هستیم، به دلیل نبود مدیریت واحد است که اگر این مدیریت‌ها به دست شهردار شهر باشد، می‌تواند مانع از بروز خیلی از مشکلات باشد.

وی در ادامه به وجود برخی از موارد موجود در قبض‌های برق اشاره و تاکید کرد: به نظر می‌رسد لازم نیست موارد خیلی جزئی در این قبض آورده شود، این از لحاظ روانشناسانه نیز بر روی مردم تاثیر منفی دارد،کافی است در قبض‌ها فقط یک عدد به نام قیمت برق درج شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه صنعت برق یکی ازعرصه‌هایی است که ایران پس از دوران انقلاب اسلامی رشد قابل قبولی در آن داشته است، به نحوی که میزان تولید برق پیش از انقلاب اسلامی، ۹ هزار مگاوات بود و امروز میزان تولید برق در کشور نزدیک به ۷۰ هزار مگاوات مفید است که نشان از رشد چشمگیری است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم در ابرقدرتی، استقلال در همه زمینه‌ها است، که استقلال در صنعت تولید برق یکی از نقاط استراتژیک بوده و باید بر این موضوع تاکید داشت، گفت: یکی از اقدامات موثر در عدم قطع شدن برق، استقلال صنایع در تولید برق برای مصرف خود است که این امر شدنی است ولی باید تدابیر و طرح‌های تشویقی قرار داد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایت «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.» برحیطه مسئولیت اجتماعی، انسانی و اسلامی افراد جامعه در مصرف بهینه تاکید و گفت: مصرف بهینه، صحیح و به جا نه فقط از باب مسؤولیت اجتماعی بلکه از حیطه اسلامی و مسلمانی  نیز حائز اهمیت است و رعایت آن بر همگان واجب است.

در این دیدار برخی از مدیران و معاونین شرکت توزیع برق به بیان گزارشی از وضعیت خدمات ارائه شده در این شرکت در سطح شهر اصفهان بیان کردند.

مهرداد دادخواه، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۴ این تصمیم‌ گرفته و شرکت توزیع برق دراستان دو شرکت شده است، یکی شرکت توزیع برق شهر اصفهان و شرکت توزیع برق استان اصفهان، که ۱۵ هزار متر شبکه جز محدوده شرکت توزیع برق شهراصفهان است.

در بیش از هزار نقطه سطح شهر، کلیدهای کنترل از راه دور نصب شده است که زمان قطعی برق شبکه خانگی و صنعتی را تحت هرامری کاهش داده است.

در ادامه یادآور شد: ایران با دارا بودن یک درصد از جمعیت دنیا، ۲درصد از انرژی کل دنیا را مصرف می‌کند برای اینکه ناترازی بین تولید و مصرف برق داریم، که برای مدیریت این امر، طرح های مختلفی ویژه صنایع، صنعت کشاورزی و منازل خانگی و حتی مساجد پیش بینی کرده است.