مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبر داد:

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سازه‌آبی در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: برای اجرای سازه‌های آبی اعتبارات بسیار خوبی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کنیم؛ به‌طوری‌که اعتبار مصوب از ۴۰۰ میلیارد به یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: برای اجرای سازه‌های آبی اعتبارات بسیار خوبی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کنیم؛ به‌طوری‌که اعتبار مصوب از ۴۰۰ میلیارد به یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران، ظ ارتفاعی هم ۷۹ متر افزایش یافته است.

داودیان ادامه داد: وضعیت سد مناسب بوده که می‌توان گفت با این روند شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سر هراز مولفه‌های مختلفی دارد، اضافه کرد: از جمله مولفه‌ها بحث راه بوده که ۴کیلومتر جاده‌جایگزین به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: پروژه سد هراز از این لحاظ حائز اهمیت است که به تنهایی می‌تواند ۱۴ درصد از آب‌های سطحی استان را مهار کند این درحالی‌است که کل پروژه‌های ما توانسته تاکنون ۱۰درصد آب‌های سطحی را مهار کند.

داودیان با اشاره به اینکه پروژه سد گلورد روزهای پایانی خود را طی می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم این پروژه را به‌بهره‌برداری برسانیم؛ در سال ۱۴۰۰ شاهد اتفاقات خوبی بودیم بدنه سد تمام شد و پل جاده دسترسی در بالادست کاملا ساخته و اجزا آماده و باید برای نصب به محل اجرای سازه حمل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به انجام مطالعات سد زارم‌رود اشاره کرد و افزود: در سال گذشته این پروژه که برای تامین آب شرب ساری و میاندورود بوده، شروع شده که امیدواریم در سال جاری سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد: در سنوات گذشته بالغ بر ۵ سد لاستیکی را تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم امسال هم سد لاستیکی سرخرود در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و جز پروژه‌هایی است که هفته دولت امسال مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

داودیان به انتقال آب از شبکه البرز به رودخانه سیاهرود اشاره کرد و گفت: این پروژه هم آماده بهره‌برداری است و در خشکسالی سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه شاهد دیواره‌سازی یک‌هزار و ۷۰۰ متر در رودخانه‌های استان هستیم، اضافه کرد: در بحث پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های برقابی نیر اتفاقات خوبی شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: همچنین سازه‌های آبی فرصت خوبی در بحث سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند که در این زمینه حدود ۸ قرارداد با سرمایه‌گذار به‌صورت خصوصی اجرا کردیم.

داودیان با اشاره به وجود ۱۰۰هزار هکتار اراضی در دشت هراز، افزود: آبیاری این اراضی نیازمند شبکه‌های آبیاری است که با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان شبکه آبیاری و زهکشی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر کلنگ‌زنی سد سجادرود بابل با اعتبار ۲هزار میلیارد تومان است.