رسیدگی به پرونده رفتارهای هنجارشکنان در شاهرود به کجا رسید؟

رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به چندفقره رفتار هنجارشکنانه در شرق استان، درباره نتایج امنیت‌آفرین در رسیدگی به پرونده آنها با ورود دستگاه قضایی، با گذشت ۲ هفته توضیحاتی ارایه داد.

رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به چندفقره رفتار هنجارشکنانه در شرق استان، درباره نتایج امنیت‌آفرین در رسیدگی به پرونده آنها با ورود دستگاه قضایی، با گذشت ۲ هفته توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، محمدجعفر عبدالهی یادآور شد: شنبه ۱۴ مرداد ماه بود که پس از وقوع رفتارهای هنجارشکنان در شهرستان شاهرود، با تشکیل نشست فوق‌العاده شورای تامین در این شهرستان، حفظ و تامین امنیت پایدار در دستور کار مسئولان آن حوزه قضایی قرار گرفت.

بی‌حرمتی به بانوی آمر به معروف و نهی از منکر در پارک بلوار، سوء‌قصد نافرجام به خانم وکیل دادگستری، کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه، و شلیک به محیط‌بان نمونه کشوری از سوی شکارچیان غیرمجاز، از حوادث ۲ هفته گذشته در شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان بود.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: ۲ هفته گذشته رفتارهای غیرقانونی و غیرموجهی در این شهرستان اتفاق افتاد که باعث تحت تاثیر قرارگرفتن امنیت روانی شهروندان و در نهایت، منجر به ورود قانونی دستگاه قضایی استان سمنان شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با تشکیل جلسه فوق العاده شورای تامین در شاهرود به ضابطین عام و خاص دستور داده شد به سرعت همراه با رعایت موازین قانونی هنجارشکنان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شوند.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: طی ۲ هفته گذشته تمام افرادی که باعث وقوع اتفاقات اخیر در شاهرود شدند، اعم از ضاربین حادثه پارک بلوار، سوء‌قصدکنندگان به خانم وکیل، ضارب محیط‌بان و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه، شناسایی و دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

عبدالهی ادامه داد: در موضوع سوء قصد به محیط بان کماکان مباشر در تعقیب کیفری است، ولی معاونین دستگیر و همچنین عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود شناسایی و برای تمام افرادی که در وقوع این حادثه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند در مراجع قضایی صالح تشکیل پرونده شد و چنانچه تخلف یا جرمی اتفاق افتاده باشد، بدون چشم‌پوشی برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: حفظ و تامین امنیت مقوله ای است که به هیچ وجه قابل مماشات و سهل‌انگاری نیست و وقتی دستگاه قضایی به موضوعی وارد می شود، حتما نتیجه قانونی محقق می شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: امنیت روانی جامعه و حفظ آرامش عمومی از خطوط قرمز دستگاه های امنیت آفرین بشمار می آید و چنانچه با هر روشی مورد تعرض و تضییع قرار گیرد ، دیگر نمی توان صحبت از مسامحه به میان آورد.