استان سمنان ۸۱۱ طرح افتتاحی به مناسبت هفته دولت دارد

استاندار سمنان گفت: ۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار  ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار سمنان گفت: ۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار  ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت اعلام برنامه های استان سمنان در هفته دولت در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز کرد: ۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال هفته دولت امسال در استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۹ طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی با صرف اعتبار هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵۳ نفر، هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است و هفته دولت امسال عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی برای تکمیل طرح‌ها به ویژه طرح‌های مصوب سفر ادامه دارد.

هاشمی افزود: برنامه هفته دولت امسال با محوریت مردم برنامه‌ریزی شده و امید است هفته دولت امسال با همراهی دولت سیزدهم، هفته‌ای پربار و بابرکت و همراه با جلب رضایت مردم باشد.

استاندار سمنان یادآور شد: هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان دستاوردها و تلاش‌های بخش های مختلف دولت است و برنامه‌های هفته دولت امسال با حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، دیدار با خانواده شهدا، نخبگان و افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌ها آغاز می‌شود.

افزایش تعداد و اعتبارات طرح‌های هفته دولت

استاندار سمنان تصریح کرد: افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد و از لحاظ اعتباری ۳۹ درصد افزایش یافت.

هاشمی اظهار کرد: شمار افتتاح طرح‌های اقتصادی استان سمنان در هفته دولت امسال ۶۴ درصد افزایش داشت و از لحاظ اعتباری بیش از هزار برابر شده است.

وی یادآور شد: در مجموع شمار افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان سمنان در هفته دولت امسال ۳۵ درصد و از لحاظ اعتباری ۴۶ درصد افزایش یافت.

آغاز عملیات اجرایی ۱۲۲ طرح استان سمنان در هفته دولت امسال

هاشمی ادامه داد: ۱۲۲ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۳۲‌ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هفته دولت امسال ‌کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: شمار طرح‌های عمرانی آماده کلنگ‌زنی استان سمنان در هفته دولت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی و از نظر اعتباری افزایش هشت درصدی داشت.

جشن احیای واحدهای تولیدی راکد سمنان با حضور رییس جمهور

استاندار سمنان گفت: جشن احیای واحدهای راکد با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی  در استان سمنان در یکی از شهرک‌های صنعتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ واحد راکد استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شد، افزود: حتی یک واحد تولیدی استان سمنان طی ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم تعطیل نشد و حتی با تلاش و اهتمام ویژه، افزایش ظرفیت واحد تولیدی محقق شد.

وی افزود: سمنان جزو استان‌های پیشرو کشو  در احیای واحدهای راکد و جزو استان‌های برتر کشور در پویایی اقتصاد است.

۱۶ هزار خانه در طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است

استاندار سمنان گفت: ۱۶ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار واحد طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن باید در استان سمنان ساخته شود که از این تعداد ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و بقیه در دیگر شهرها است.

وی بیان کرد: برخی مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اعتبار دارد و ۹ هزار و  ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مازاد بر مصوبات جذب شد.

تحقق ۵۸ درصدی تعهد اشتغال استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۵۸ درصد تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۲ در کمتر از ۶ ماه نخست امسال محقق شد و سمنان استان دوم کشور در این شاخص است.

وی بیان کرد: میزان اشتغالزایی در روستاهای استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند مشاغل خانگی، امسال جهش چشمگیری داشته است.

استاندار سمنان گفت: امسال در استان سمنان تنش آبی شدید داشتیم، اما با مدیریت مطلوب قطعی آب برنامه‌ریزی شده رخ نداد ولی افت فشار در برخی زمان‌ها وجود داشت.

پیری جمعیت، کم‌آبی و تصادفات، سه چالش‌ استان سمنان

استاندار سمنان بیان کرد: سمنان جزو استان‌های امن کشور است و مشکلی در زمینه اشتغالزایی ندارد، اما کم‌آبی، تصادف‌های جاده‌ای و کاهش نرخ جوانی جمعیت، سه چالش مهم در استان سمنان است.

به گفته هاشمی، سمنان جزو استان‌های پیر کشور محسوب می‌شود و اگر ادامه این شرایط نگران‌کننده است و باید با فرهنگ‌سازی وضعیت کنونی بهبود یابد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ قطعه زمین در قالب اجرای قانون طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های واجد شرایط در استان سمنان واگذار شد.

هاشمی افزود: مشکل کم‌آبی در استان سمنان با اهتمام بخش‌های مختلف مانند نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نمایندگان و استانداری در دست پیگیری است.

استاندار سمنان گفت:  ۳۵ ‌هزار هکتار به دلیل کم‌آبی در گرمسار در حال خشک‌شدن بود، اما اکنون با افزایش دبی آب تا حدی وضعیت بهبود یافت.