با حضور وزیر دادگستری صورت گرفت؛

بهره برداری از پروژه های گاز رسانی به واحدهای صنعتی قم

همزمان با هفته دولت طرح گاز رسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان قم با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همزمان با هفته دولت طرح گاز رسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان قم با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گویه، صبح جمعه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با سفر به شهر مقدس قم، پروژه‌های گاز رسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان قم را افتتاح کرد.

این مراسم با حضور آقامیری استاندار قم، امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استان قم در محل اجرای این پروژه در روستای رحمت آباد از توابع استان قم برگزار شد.

هدف از اجرای پروژه، گازرسانی به شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد و نیز تقویت فشار گاز این شهرک‌های صنعتی و گازرسانی به صنایع صنعتی و تجاری در محدوده اجرای این طرح بوده است.

این پروژه در آذرماه ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و شهریورماه ۱۴۰۲ نیز افتتاح و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

این پروژه با مبلغی بالغ بر ۱,۵۴۶ میلیارد ریال شامل ۱,۲۶۰ میلیارد ریال بابت مصالح و ۲۸۶ میلیارد ریال بابت اجرای گاز به مرحله اجرا در آمده است.

گازرسانی به صنایع محور قم – تهران و قم – قاهان که هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به صنایع قرار گرفته در این محدوده می‌باشد از دیگر پروژه افتتاح شده بود که طی دو سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال برای تحت پوشش قرار دادن ۶۰ واحد صنعتی اجرایی شد.

اجرای شبکه توزیع به وسعت ۳۲ هزار متر، نصب و اجرای ۶۰ علمک، نصب و راه اندازی یک ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در ساعت از جمله مشخصات این پروژه بوده است.

کاهش 10 درصدی رشد نقدینگی در کشور

امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری در این مراسم به تعامل و همکاری بخش‌های مختلف استان قم با هدف خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: این طرح‌ها زیرساخت توسعه صنعت و مسکن در استان را فراهم می‌کند و موجب رونق تولید و حمایت از تولید کننده خواهد بود.

وی افزود: حضور نیروهای بومی از توفیقاتی است که در دولت مردمی نصیب مردم قم شده است. مدیران بومی نسبت به مشکلات و ضعف‌های استان اشرافیت دارند و با اطلاعات کافی خود می‌توانند اقدامات بزرگی انجام دهند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: بین نمایندگان 3 قوه در قم تعامل و یکدلی خوبی وجود دارد که مثال‌زدنی است. اطمینان داریم امروز با حضور آقامیری، استاندار جدید قم اتفاقات بهتری در استان با همکاری نمایندگان 3 قوا رقم خواهد خورد.

رحیمی خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است. واقعیت این است که اگر به‌‌دنبال تحقق شعار هستیم باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: واحد تولیدی و سرمایه‌گذار اگر متوجه شود در استان حامی دارد بدون شک و تردید به تولید و سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

وزیر دادگستری عنوان کرد: بابت اینکه امروز این ایستگاه گازی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، باید از مسئولین استان قم تشکر کرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در برابر مشکلات مردم دغدغه‌مند است، گفت: مجموعه دولت در بخش‌های مختلف همواره می‌کوشد تا مشکلات مردم را حل نماید تا مردم عزیز ما از این مشکلات خارج شوند.

رحیمی درخصوص عملکرد دولت در مهار تورم، خاطرنشان کرد: براساس آمار بانک مرکزی قبل از استقرار دولت سیزدهم میزان نقدینگی از 39/4 درصد، در خرداد 1402 به 29 درصد کاهش یافته است.

وزیر دادگستری به صادرات نفتی و غیرنفتی اشاره کرد و گفت: صادرات در سال 1399 کمتر از 50 میلیارد دلار بود که در سال 1401 از صد میلیارد دلار عبور کرد.

امیرحسین رحیمی به عملکرد مثبت دولت در تامین برق نیز اشاره کرد و افزود: با وجود بالا رفتن مصرف، قطعی برقی خانگی نداشتیم و به ظرفیت تولید برق بیش از هفت هزار مگاوات اضافه شد.

وی خرید تضمینی گندم از کشاورزان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان قبل از این دولت حدود پنج میلیون تن بود که امسال به حدود ده میلیون تن رسید.

سیدمحمد آقامیری استاندار قم در این مراسم هم به نقش مهم گاز رسانی به شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی اشاره و گفت: این طرح می‌تواند نقش مهمی در حوزه صنعت و رونق تولید داشته باشد.

وی افزود: دستورات مقدماتی تسهیل سرمایه گذاری در قم کلید خورده است و استانداری نماینده‌ی سرمایه گزاران برای گرفتن مجوز‌های مختلف خواهد بود تا کار‌ها به آسانی پیش برود و دچار پیچ و خم‌های اداری نشود.