۱۴۰ واحد تولیدی راکد تحت تملک بانک‌های مازندران به چرخه تولید بازگشت

دبیر شورای هماهنگی بانک های مازندران گفت : در ۲ سال گذشته ۱۴۰ واحد تولیدی راکد تحت تملک سامانه بانکی استان به چرخه تولید بازگشته است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های مازندران گفت : در ۲ سال گذشته ۱۴۰ واحد تولیدی راکد تحت تملک سامانه بانکی استان به چرخه تولید بازگشته است.

هرمز پژولیده به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران مجموعه واحدهای تولیدی تحت تملک بانک های این استان را ۱۹۰ واحد تولیدی و صنعتی اعلام کرد.

وی اظهارداشت : افزود : این ۱۴۰ واحد تولیدی در قالب مذاکره، اقاله و اعاده به اشخاصی که دواطلب آ ن ها بودند واگذار شد و بخش عمده آن ها به مدار تولید برگشتند و بقیه با پیگیری های استاندار مازندران توسط کارگروه ایجاد شده در حال رصد است تا آن ها نیز به چرخه تولید برگردند.

وی خاطرنشان کرد : بانک های استان تمام تلاششان بر این است که به تولید و اشتغال و اقتصاد استان و رفع مشکلات مردم استان گام بردارند که تاکنون در انجام این راهبرد موفق بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های مازندران با اشاره به وابستگی بخش اقتصاد کشور به سیستم بانکی بیان کرد: وظیفه سیستم بانکی کمک به رشد تولید و اشتغال بوده که تاثیر بسزایی دارد و در این مدت نیز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و استاندار مازندران خدمات مطلوب به جامعه ارایه کرده است.

مدیر شعب بانک ملی استان مازندران تصریح کرد : در دو سال گذشته ۱۳ بانک عضو شبکه بانکی استان به غیر از بانک خصوصی بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی، بازرگانی و صادرات و سایر بخش های دیگر اقتصادی تسهیلات پرداخت کرد که عملکرد خوبی در مقایسه با بانک های کشور داشته است.

پژولیده اضافه کرد : از این مقدار ۲۰ درصد تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی و ۲۵ درصد اعتبار به بخش صنعت و معدن پرداخت شد.

وی تصریح کرد : بانک های استان طی این مدت همچنین ۷۷ هزار فقره تسهیلات برای بخش جوانی جمعیت و حدود ۷۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هم در بحث ازدواج پرداخت کرده است.