معاون سازمان بیمه سلامت خبر داد:

پوشش بیمه رایگان برای ۵ دهک اول درآمدی کشور

 معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت تا ۵ دهک اول درآمدی را با مصوبه جدید هیأت وزیران می‌تواند به صورت رایگان تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

 معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت تا ۵ دهک اول درآمدی را با مصوبه جدید هیأت وزیران می‌تواند به صورت رایگان تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

حسین رنجبران معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی سازمان بیمه سلامت کشور در حاشیه افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود در گفتگو با فارس در شهرستان میاندورود اظهار کرد: تمامی مشمول دهک ۶ تا ۱۰ می‌توانند با پرداخت حق بیمه سرانه به صورت سه ماهه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی گفت: در ضمن تمامی ساکن روستاها و شهرها زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان زیرپوشش صندوق بیمه روستایی قرار می‌گیرند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی سازمان بیمه سلامت کشور افزود: کارهای بزرگی در حال انجام است، ۹۸ درصد استقرار را در ۳۱ استان داریم.

وی عنوان کرد: ۹۸ درصد استقرار الکترونیک را در ۳۱ استان داریم و یکی از استان‌های پیشرو در این موضوع استان مازندران است که در بحث بیماران صعب‌العلاج ما تعداد بیماری‌ها رو از ۵ به بیماری به ۵۷ بیماری و ۱۰۷ بسته خدمت ارتقا داده ایم و عزیزان از این موضوع می‌توانند استفاده بکنند.

رنجبران افزود: در بحث دهک مستحضر هستیم سازمان بیمه سلامت ۵ دهک را به صورت رایگان بیمه کرد.

وی گفت: تازه ابتدای کار ما است یعنی در حقیقت این ۵ دهک ۱۲ میلیون نفر هستند که در حقیقت اگر بستری شدند باید ما ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کنیم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی سازمان بیمه سلامت کشور به بحث جمعیت و جوانی جمعیت و ناباروری اشاره کرد و بیان کرد: کسانی که از این مشکل برخوردار هستند سازمان بیمه سلامت برخلاف گذشته با عنایت دولت و مجلس شورای اسلامی ۹۰ درصد هزینه را در حقیقت تقبل می‌کند.

به گزارش فارس، اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود ۳۲ هزار نفر را زیرپوشش دارد و از این تعداد حدود ۲۹ هزار نفر بیمه شدگان روستایی هستند که به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای خود را دریافت می‌کنند.

به همین منظور برای دسترسی بهتر و خدمت‌رسانی سریع‌تر سازمان بیمه سلامت در اسفند ماه ۱۴۰۱ زمینی به متراژ ۳۰۰ متر با بنای ۲۳۸ متر خریداری کرد که ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان میاندورود به اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان خریداری و در تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۶ شروع به بازسازی ساختمان کرد و کمتر از دو ماه در تاریخ کار بازسازی با بودجه‌ای معادل ۷۵۰ میلیون تومان به اتمام رسید.