واحد قصابی مشتی به لحاظ کیفیت و قیمت مناسب در سطح استان قم حرف اول را می زند

واحدقصابی مشتی در بلوار 15 خرداد قم  از دو ماه قبل فعالیت و خدمات خود رادر عرضه گوشت گرم به مردم شریف ومتدین این شهر مذهبی آغاز کرده و طی همین مدت کوتاه به لحاظ کیفیت و تازگی و سلامت گوشت و قیمت بسیار مناسب آن توانسته رضابتمندی و اعتماد همشهریان و مراجعه کنندگان را در مقیاس وسیع به خود جلب کند.

گفت وگو:قاسم آرام

واحدقصابی مشتی در بلوار 15 خرداد قم  از دو ماه قبل فعالیت و خدمات خود رادر عرضه گوشت گرم به مردم شریف ومتدین این شهر مذهبی آغاز کرده و طی همین مدت کوتاه به لحاظ کیفیت و تازگی و سلامت گوشت و قیمت بسیار مناسب آن توانسته رضابتمندی و اعتماد همشهریان و مراجعه کنندگان را در مقیاس وسیع به خود جلب کند.

تشکری یکی از شرکای واحد قصابی مشتی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ما اعلام کرد: با توجه به اینکه رشته ی شغلی قصابی، حرفه خانوادگی ما محسوب می شود فلذا از دیرباز به فعالیت و خدمات دهی در این حوزه اشتغال داریم.

وی گفت : از22 سال قبل به طور مستمر راه پدر را در این عرصه ادامه داده و همه سعی و تلاش ما ارایه خدمات به نحو احسن در توزیع و عرضه گوشت گرم به مشتریان با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب است.

آقای تشکری با بیان اینکه در ابتدای ورود به این حیطه شغلی باکمترین امکانات، فعالیت خود را شروع کردیم. افزود: در آن میان فقط با یک دستگاه یخچال، یک دستگاه چرخ گوشت و یک میز کار، در یک مغازه استیجاری فعالیت خود را  آغاز کردیم.

وی افزود : آقای یوسفعلی شریک بنده از همان زمان همراه و همگام ما در خدمات دهی به مردم شریف قم بوده و از دوستان دوران کودکی من می باشد که سابقه شراکت ما اکنون دو دهه  را پشت سر گذاشته است. تشکری سپس با تاکید بر اینکه در بازار ،اعتبار و احد صنفی به بیش از میزان سرمایه ای که در اختیار دارد، با ارزش است، تصریح کرد: از ابتدا کارخود را با صداقت و شفافیت با توکل به خدا شروع کردیم و با همه همکاران صنفی تعامل و رفاقت داریم.

مدیر واحد قصابی مشتی اضافه کرد: در این واحد گوشت گوسفندی بره، شیشک، میش و همچنین گوشت تنظیم بازار، به مردم شریف و  همچنین مسافران و زائران عزیز و گرامی عرضه می شود.

وی گفت: در کنار توزیع و فروش گوشت؛ اقلام دیگری مانند مرغ؛ تخم مرغ،کله،پاچه،سیرابی،جگر و دیگر محصولات پروتئینی در این واحد عرضه می شود.

وی در ادامه اعلام کرد؛ همه روز به طور میانگین 40 تا 50 راس دام خریداری به کشتارگاه انتقال و ذبح شرعی و بهداشتی می شود.

تشکری گفت : روش کاری ما مبتنی بر فروش در تیراژ بالا با حداقل حاشیه سود اقتصادی است که برای خود فقط سه درصد سود در نظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد : در واقع واحد قصابی مشتی در سطح استان قم، گوشت را با ارزان ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد که از این حیث بعضاً مورد پرسش و حتی انتقاد برخی همکاران صنفی قرار می گیریم چرا که آنهادر طی روز کشتار بسیار اندکی دارند و نمی توانند با حداقل حاشیه سود اقتصادی هزینه های خود را پوشش دهند.

وی در همین حال نقش اتحادیه را در سامان بخشی به اعضای صنف مورد تاکید قرار داد اما گفت که اتحادیه نظارتی به نحوه ی خدمات دهی واحدهای تحت پوشش و به خصوص در قیمت گذاری گوشت اعمال نمی کند و هیچ حمایتی هم از اعضا به عمل نمی آورد . مدیر واحد قصابی مشتی همچنین با اعلام اینکه علاوه بر مشتریان خانگی، با یکسری از واحدهای کبابی و نیز رستوران های بزرگ حتی مجتمع های بین راهی مستقر در قم همکاری داریم. افزود: این رستوران ها و واحدهای پذیرایی بزرگ و معتبر گوشت مورد نیاز خود رادر حجم و تیراژ بالا از ما خریداری می کنند.

وی توضیح داد: میزان سفارش این واحدها، جدا از 40 تا 50 راس است که همه روزه کشتار می شود، در واقع متقاضیان گوشت در تیراژ بالا سفارش خود رابه ما ارجاع می دهند که فرضاً صد یا 200 کیاو حتی بیشتر،، گوشت از قسمت های مختلف دام را برای آنها تهیه و تدارک ببینیم که ما نیز سفارش آنها را با سفارش روتین خود به منابع فروش  دام اعلام می کنیم.

وی در خصوص توزیع مرغ نیز گفت: در این واحد مرغ  کشتار روزازکشتارگاه بهاران توزیع می شود که در خصوص این محصول نیز حداقل سود را برای خود در نظر می گیریم و معمولاً از قرار هر کیلو سه هزار تومان ارزان تر از واحدهای مشابه ، مرغ را در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم.

یوسفعلی دیگر شرکای  واحد قصابی مشتی آنگاه با اعلام اینکه در حال حاضر 6 نفر به صورت مستقیم در این واحد قصابی مشغول به کار هستند افزود:  یک شعبه دیگر این قصابی در بلوار روحانی کوچه 31 دایر و فعال است که در آن شعبه نیز دو نفر اشتغال به کار دارند . یوسفعلی در ادامه به بیان برخی مشکلات پرداخت و مشخصاً مالیات های سنگین و غیر کارشناسی اداره دارایی را مورد اشاره قرار داد.

وی گفت: با توجه به کشتار حدوداً 50 دام د رهر روز تراکنش مالی این واحد عدد بالایی رانشان می دهد. اما همانطور که اشاره کردم حاشیه سود ما فقط سه درصد است. در این حال اداره دارایی ملاک و معیار تعیین میزان مالیات را براساس تراکنش مالی در نظر می گیرد یعنی هزینه ها را از سود مالی جدا نمی کند – در حالی که طبق قانون مالیات باید براساس درآمد واقعی اصناف و مشاغل مختلف ا زآنها اخذ شود. بیش از 80 درصد مبلغ تراکنش مالی هزینه ها است که خارج از شمول مالیات می باشد بنابراین انتظار داریم متصدیان مسوولان و ممیزان اداره دارایی از این واحد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیتی که اعلام کردم قرار بگیرند که تراکنش بالا مربوط به هزینه ها است و نه سود اندک این واحد که مشمول اخذ مالیات می شود بنابراین مالیات طبق قانون به صورت کارشناسی و براساس سود واحد صنفی باید اخذ شود.

یوسفعلی وضعیت بهداشت را در واحد تحت مدیریت خود مورد اشاره قرار داد و گفت : موازین بهداشتی و آیین نامه ها و دستور العمل های صادره و در خصوص بهداشت محیط و پرسنل دقیقاً و با حساسیت  بالا در این واحد اعمال می شود مسوولان و کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت نیز در فاصله های زمانی مشخص به طور سر زده  از این واحد بازدید و همواره، تعهد عملی ما به رعایت دقیق موازین بهداشتی را مورد تایید قرار می دهند ما نیز از توصیه ها و رهنمود های کارشناسی این عزیزان در ارتقاء هرچه بیشتر سطح بهداشت واحدصنفی بهره می گیریم و قدر دانی می کنیم.