استاندار مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

افتتاح ۱۱۶۵ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیاردی طی هفته دولت

استاندار مازندران از افتتاح ۱۱۶۵ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان طی هفته دولت امسال در استان خبر داد و گفت: مجری و سرمایه گذار اصلی پروژه پتروشیمی، کشور آلمان است و ما مصر به اجرای این پروژه مهم هستیم.

استاندار مازندران از افتتاح ۱۱۶۵ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان طی هفته دولت امسال در استان خبر داد و گفت: مجری و سرمایه گذار اصلی پروژه پتروشیمی، کشور آلمان است و ما مصر به اجرای این پروژه مهم هستیم.

سیدمحمد حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری مازندران در بهار امسال ۶.۹ درصد بود که ۱.۳ درصد کمتر از میانگین کشور است.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: نرخ رشد اقتصادی مازندران ۴۶.۱ درصد در بهار امسال بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

حسینی‌پور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری یک سرمایه گذار خارجی حوزه گردشگری در رامسر، اعلام کرد: مازندران نخستین استان کشور است که فاینانس چین را با آورده‌ای بالغ بر ۱۱ هزار میلیون دلار را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: فرسوده‌ترین زیر ساخت برق در کشور متعلق به مازندران است که ۴۸ پروژه برای آن تعریف شده است.

استاندار مازندران گفت: احصای یک هزار و ۱۹۳ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران از دیگر اقدامات در این حوزه بود که در این دولت اتفاق افتاد.

مقام عالی دولت در استان، از بازگشت ۱۴۰ واحد راکد تحت تملک بانک‌ها به مدار تولید خبر داد و عنوان کرد: ایجاد اشتغال به میزان یک هزار و ۳۲۴ نفر با تحقق ۱۱۲ درصدی در استان رقم خورد.

حسینی‌پور گفت: افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۹۴ شرکت به ۱۲۹ شرکت و افزایش محصولات دانش‌بنیان از دیگر اتفاقات طی این دولت در استان است.

وی اذعان کرد: افتتاح و بهره برداری از ۱۱۹۴ طرح اقتصادی و ایجاد ۸ هزار و ۷۳۴ فرصت شغلی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

استاندار مازندران تاکید کرد: برای نخستین‌بار به جای تفاهم‌نامه، در این دولت قرارداد با ۳ فروشگاه مهم کشور روسیه امضا شد و ۱۲۰ قلم کالا با برند مازندران در این کشور عرضه خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان، اضافه کرد: به میزان ۴۳۹ هزار تن به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار از استان صادر شد که حاکی از رشد ۲ درصدی به لحاظ ارزش است.

حسینی‌پور عنوان کرد: از تبعات خوشایند ایجاد منطقه آزاد در مازندران، سیاست‌های متنوع تشویقی و صفر شدن عوارض گمرکی است که قطعا موجب رونق و استقبال تجار خواهد شد.

وی گفت: بازار ۳۵۰ هزار میلیارد دلاری را در منطقه داریم که قطعا با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در مازندران شاهد تحولی شگرف در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

استاندار مازندران مطرح کرد: چشم انداز آینده مازندران، یک استان دریامحور و جنگل محور است.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: تعداد ۱۱۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان طی هفته دولت امسال در مازندران افتتاح می‌شود.

حسینی‌پور گفت: 212 پروژه با اعتباری ۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین شهر البسه در منطقه گلوگاه کلنگ‌زنی و ایجاد خواهد شد که پس از بهره‌برداری به مقصد گردشگری مبدل خواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه چالوس به رامسر با ۷۹ کیلومتر تونل و ۲۲ کیلومتر پل، در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان، اضافه کرد: در طی این پروژه، ۷ جزیره با کاربری‌های گوناگون ایجاد خواهد شد.

حسینی‌پور گفت: آزادراه ساری به قائم‌شهر در این دولت، نهایی شد و بدنبال نهایی کردن مسیر گلوگاه به رامسر هستیم.

وی در پاسخ به سوالات مطروحه خبرنگاران در این نشست اظهار کرد: فعلا هیچ اقدامی بنا نیست در سد فینسک انجام نمی‌شود.

استاندار مازندران گفت: تغییر  مدیریتی از شاخصه‌های تحول است و ما نیز مدیرانی را انتصاب کردیم که در ارزیابی ما ممکن است برخی از آنان از قطار مدیریتی استان پیاده شوند.

وی تاکید کرد: پتروشیمی حق مردم مازندران است و یک نگاه غیرکارشناسی مطرح شده که مشخص نیست پشت آن چه جریانی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برخی‌ها این پروزه را به حاشیه برده‌اند؛ گفت: مکان احداث پتروشیمی اصلا میانکاله نیست و در دنیای امروز بسیاری از مشکلات محیط زیستی قابل حل است و در گزارش بازرسی کل کشور به دولت اعلام شده که در این مسئله هیچ‌گونه انحرافی دیده نشده است و دستگاه قضا هم اعلام کرد که تا زمانی که طرح مصوبه دولت دارد پروژه باید جلو برود.

مقام عالی دولت در استان تشریح کرد: مجری و سرمایه گذار اصلی این پروژه، کشور آلمان است و ما مصر به اجرای این پروژه مهم برای مازندران هستیم و باید بگویم که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جهت تجهیز این کارخانه در حال وارد شدن به کشور است.

استاندار مازندران گفت: راه اندازی این مجموعه نزدیک به ۷ هزار نفر را به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

مقام عالی دولت در استان گفت: ریل گذاری‌های گردشگری انجام شده و بزرگترین شهر سلامت با ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در دست احداث است و بزرگترین منطقه گردشگری در ساری نیز در دست انجام است که اتفاقات موثری را رقم خواهد زد.

حسینی‌پور عنوان کرد: اولین کشتی مسافری در هفته دولت امسال در نوشهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: چند سرمایه‌گذار راغب به خرید کشتی داریم که اخذ مجوز خرید دو کشتی کروز صورت گرفته و در دست انجام قرار دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: توسعه بومگردی در استان با سرعت در حال انجام است و کلاردشت مازندران مرکز مقصد عرب‌های متمول است.

مقام عالی دولت در استان تشریح کرد: تلاش کردیم تا پروژه بیمارستان ماهفروجک را با تهاتر نفت جلو ببریم که در مراحل نهایی قرار دارد.

حسینی‌پور عنوان کرد: پل اروست چهاردانگه ساری طی هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌های مازندران دچار رسوب شده‌اند و برای تک تک آنان روزشمار تعیین شده است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌های پسماند مازندران، بیشترین بودجه را دولت سیزدهم گذاشته است و دو پروژه نور و نوشهر به اتمام و پروژه ساری نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان گفت: سد گله ورد از افتخارات دولت سیزدهم است که با اعتبارات خوب دولت در مراحل نهایی و افتتاح قرار دارد که با اتمام پل در دست ساخت، تا پایان امسال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی‌پور عنوان کرد: بهترین زمین‌های ساحلی مازندران در دست دستگاه‌های دولتی است که با آزادسازی این مناطق، اتفاقات خوبی هم در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد.