امام جمعه سمنان:

عضویت ایران در گروه بریکس نشانه دیپلماسی قوی دولت سیزدهم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: عضویت ایران در گروه بریکس نشان از دیپلماسی قوی سیاست خارجی دولت سیزدهم و افتخار ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: عضویت ایران در گروه بریکس نشان از دیپلماسی قوی سیاست خارجی دولت سیزدهم و افتخار ملی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: بزریل، هند، چین، روسیه و آفریقای جنوبی موسس گروه بریکس هستند و پیگیری دولت سیزدهم برای عضویت در این گروه ستودنی است و نشان از پایان یک‌جانبه‌گرایی در دنیا است.

وی ادامه داد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، جبهه مقابله با غرب را تقویت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی بیان کرد: عضویت ایران در گروه بریکس نشان از تغییر محور از غرب به شرق و تقویت سهم ایران در شکل‌گیری هندسه نوین جهانی است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی فاز ۱۱ گاز پارس جنوبی در دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی پس از ۲۰ سال نشان از اقتدار کشور و گواه بر این است که اثر تحریم‌ها در کشور به ورطه بی‌اثری و خنثی‌سازی می‌رود.

امام جمعه سمنان گفت: سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صهیونیسم بین‌الملل را با رصد و پایش چندساله و تلاش شبانه‌روزی زمین‌گیر می‌کنند و بازدارنده اقدامات دشمنان هستند.

 

وی ادامه داد: اشرافیت خوب اطلاعاتی موجب شد دشمنان بار دیگر در رسیدن به اهداف شومشان ناکام شوند.

امام جمعه سمنان گفت: پدافند هوایی از افتخارات و موجب اقتدار کشور است.

وی تاکید کرد: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم با اهتمام ویژه خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها را دنبال می‌کند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر رعایت تقوا، افزود: خودمراقبتی و مراقبت در برخورد با دیگران از جمله مصداق‌های رعایت تقوا است.

اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت سیزدهم مصداق جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به هفته دولت امسال افزود: هفته دولت فرصتی برای اطلاع‌رسانی عملکردها و تلاش‌ها و تحقق جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب افزود: دولت سیزدهم تلاش‌ها و دستاوردهای خوبی داشته است، اما تلاش‌ها به خوبی اطلاع‌رسانی نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در زمینه اطلاع‌رسانی تلاش‌های دولت سیزدهم نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: جنبش ۲۰ میلیون نفری در راهپیمایی اربعین حسینی دشمنان را به تلاطم انداخته است و وجدان هر انسان آزاده را بیدار کرده است.

امام جمعه سمنان بیان کرد: حضور در راهپیمایی اربعین حسینی مصداق شرکت در یک رزمایش است که بهره‌مندی فردی، اجتماعی در بخش‌های مختلف مانند وحدت‌آفرینی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: افرادی که با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و یا افرادی که از سفر محروم هستند، با کمک مادی و معنوی در برگزاری باشکوه این آیین بزرگ در اربعین همراهی کنند و از ثواب عزاداری حسینی برخوردار خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: ۶۰ موکب که تعداد زیادی از آن موکب‌ها مردمی هستند، در روز اربعین حسینی برای جاماندگان برای حضور در کربلا در سمنان برنامه دارند.