مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم:

تبادل ۹۵۰ موافقت‌نامه در شهرداری قم

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: تاکنون حدود ۹۵۰ موافقت‌نامه از میان هزار عنوان پروژه سال ۱۴۰۲ مبادله شده است.

رشد ۵۴ درصدی بودجه

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: تاکنون حدود ۹۵۰ موافقت‌نامه از میان هزار عنوان پروژه سال ۱۴۰۲ مبادله شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، علی طاهری با اشاره به اقدامات انجام شده طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در ابلاغ بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ به حوزه‌های ستادی شهرداری، معاونت‌ها و مناطق ابلاغ شده است تا هرکدام بودجه بخش‌های درآمدی، عمرانی و جاری را مطرح کنند و برنامه اجرایی برای حوزه‌ها تنظیم و به آن‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: در این فرایند میزان درآمد نقدی و غیرنقدی، هزینه‌کرد عمرانی، جاری و درآمدی به صورت ماهانه مشخص شد و جلسات کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد نیز به صورت مستمر برگزار می‌شود.

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: مطابق اسناد بالادستی و پروژه‌هایی که باید در شهر قم اجرایی شود، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شد که با توجه به مشکلات مالی مجبور شدیم شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برنامه به شورا ارائه دهیم.

طاهری اضافه کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در شورای اسلامی شهر قم انجام شد، شهرداری هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت که نسبت به سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ سهم بودجه جاری شامل هزینه‌های شهرداری و خدمات شهری، ۲۳ درصد بوده و ۷۵ درصد مربوط به بودجه عمرانی و دو درصد مربوط به پرداخت دیون و مطالبات بوده است.

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تاکید کرد: در بودجه در نظر گرفته شده، سهم عوارض ساختمانی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، سهم مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فروش اموال غیرمنقول ۶۲۰ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان و مابقی سایر منابع درآمدی بوده است.

طاهری ادامه داد: بودجه ارائه شده به شورای اسلامی شهر در خصوص موضوعات پنج‌گانه شامل مأموریت حمل‌ونقل و ترافیک، محیط زیست و آلودگی هوا، ایمنی شهر و بافت فرسوده، مسائل اجتماعی و هوشمندسازی است.

وی گفت: هزار پروژه در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود که هریک از آن‌ها نیازمند مبادله موافقت‌نامه است تا شفاف‌سازی بودجه انجام گیرد.

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: لازم است مبادله موافقت‌نامه بودجه‌ای برای هر پروژه‌ای مشخص شود که هر عملیاتی چه خروجی دارد و چه اقداماتی در این زمینه باید انجام می‌گیرد.

طاهری با اشاره به اینکه در موافقتنامه‌ها به صورت شفاف عنوان، مبلغ و ابعاد یک پروژه مشخص می‌شود، اظهار کرد: تاکنون حدود ۹۵۰ موافقت‌نامه از میان هزار عنوان پروژه مبادله شده است.