معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم:

تحقق درآمد نقدی شهرداری قم نیاز به همراهی دولت دارد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به درآمدهای نقدی پنج ماه نخست سال جاری گفت: تحقق نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان درآمد نقدی شهرداری، نیاز به همراهی بیشتر دولت دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به درآمدهای نقدی پنج ماه نخست سال جاری گفت: تحقق نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان درآمد نقدی شهرداری، نیاز به همراهی بیشتر دولت دارد.

مهرداد توکلی‌مقدم در گفتگو با شهرنیوز، با بیان اینکه مجموعه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری دارای هشت محور و پشتیبانی‌کننده تمام اطلاعات و ارتباطات شهرداری است، اظهار کرد: در کنار این معاونت، معاونت‌های دیگر در حال فعالیت و همکاری هستند و تلاش ما بر این است که همراه و همکار دیگر معاونت‌ها باشیم.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۸ درصدی عملکرد درآمد نقدی شهرداری در پنج ماه نخست سال جاری افزود: از بودجه ۸ هزار میلیاردی شهرداری، ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نقدی و ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان غیرنقدی است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اضافه کرد: در مباحث هزینه‌ای از ۱۰۸ درصد عملکرد درآمدی، ۶۵ درصد در پنج ماه نخست سال جاری هزینه شده و این فاصله ۴۰ درصدی درآمد هزینه مربوط به مطالبات سال گذشته است.

توکلی‌مقدم با بیان اینکه در پایان هر سال مالی مطالباتی برای شهرداری ایجاد می‌شود، تصریح کرد: سیاست شهرداری بر این است که تا پایان نیمه نخست سال جاری، تسویه مطالبات سال گذشته انجام شود، به همین واسطه بیشتر نقدینگی به سمت تسویه مطالبات سال گذشته می‌رود و امسال نیز برنامه‌ریزی شده است تا طی یک ماه آینده و در جلسات ماهانه به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به تحقق ۱۸۰ درصدی عملکرد درآمد غیرنقدی شهرداری در پنج ماه نخست سال جاری گفت: با اتفاقاتی که در تعیین وضعیت املاک با مالکان افتاد و اتفاقات خوبی که در بلوار شهید آوینی و محور غدیر صورت گرفت، شاهد تحقق درآمدهای غیرنقدی شهرداری بودیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم افزود: تحقق پنج هزار میلیارد تومان درآمد نقدی شهرداری قم در سال جاری نیازمند همراهی بیشتر دستگاه‌های دولتی است.