طلسم ۵۰ ساله راه ارتباطی سه بخش بابل شکسته شد

مشکل تردد ۵۰ ساله سه بخش بندپی شرقی و بندپی غربی به بخش بابل‌کنار و از طرف دیگر به جاده شیرگاه و فیروزکوه، با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای احداث یک پل برطرف شد.

مشکل تردد ۵۰ ساله سه بخش بندپی شرقی و بندپی غربی به بخش بابل‌کنار و از طرف دیگر به جاده شیرگاه و فیروزکوه، با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای احداث یک پل برطرف شد.

پل روستای امیرده بابل که در سیلاب سال ۱۴۰۰ از جا کنده شد، با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت که با مصوبه هیات دولت و با اعتبار مدیریت بحران کشور انجام شد، عصر امروز (پنجشنبه) به بهره برداری رسید.

روستای امیرده که در ۲۰ کیلومتری جنوب بابل در بخش بندپی شرقی واقع شده دارای جمعیت ۶۰۰ نفری است، در این روستا پُلی واقع شده به نام پل امیرده که سیلاب ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ این پل را از جا کَند و راه ارتباطی سه بخش بندپی غربی و بندپی شرقی به بابلکنار و از آن طرف به جاده شیرگاه و جاده بین المللی فیروزکوه قطع شد.

این پل در ۵۰ سال اخیر در پی وقوع سیلاب های مختلف که از رودخانه سجاد رود منشا می‌گرفت برای تردد سه بخش جنوب بابل که به جاده بین المللی فیروزکوه متصل می شد دچار اخلال شده بود.

سیلاب ۲ سال گذشته در امیرده سبب شد این پل به طور کامل تخریب شود و بر این اساس هیات دولت اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی را برای بازسازی یک پل پیشرفته و مقاوم تصویب کرد که این طرح با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم افتتاح این طرح در روستای امیرده گفت: ظرفیت های موجود استان مازندران در کشور بی نظیر است و باید در رونق اقتصادی استان به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: استان مازندران از طریق دریای خزر به رودخانه بزرگ ولگا و از آن سو به کانال دن متصل می شود که به دریای سیاه راه دارد.

معاون وزیر کشور این را هم گفت که در حال حاضر همه ما باید تلاش کنیم تا پوشش سبز استان های شمالی و مازندران برای نسل آینده محفوظ بماند.

وی افزود: برای ایجاد یک متر مربع خاک به ۸۰۰ سال زمان نیاز است بنابراین همه ما باید قدر داشته های خود را بدانیم.

ظرفیت شرکت های دانش بنیان به بار می نشیند

نامی گفت که تا ۲ سال گذشته از ظرفیت دانش بنیان برای کاربرد دفاعی در کشور استفاده می شد که با این روش توانستیم به خوبی از کشور خود دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: با تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های اقتصادی و جنبه های مختلف از این ظرفیت استفاده و سرمایه گذاری های خوبی انجام شد.

این مقام مسوول اظهار داشت: تا ۲ سال آینده سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه دانش بنیان شکوفا خواهد شد و ثمره آن در اقتصاد ما نمایان می شود.

دولت سیزدهم به بلاتکلیفی سه بخش پایان داد

فرماندار بابل نیز در این مراسم گفت: دولت سیزدهم کارهای بر زمین مانده زیادی را به سرانجام رسانده که افتتاح پل امیرده یکی از آنهاست.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: دولت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی توانست در کوتاه ترین زمان ممکن این طرح مهم را به اتمام برساند.

وی اظهار داشت: هفته دولت امسال نیز ۲۱۹ طرح عمرانی و زیرساختی در این شهرستان به بهره برداری رسید.