امام جمعه سمنان:

مسئولان ایمن‌سازی معادن طزره را پیگیری کنند

امام جمعه سمنان با اشاره به سفر سه تن از وزرای دولت به روستای طزره در پی جان‌باختن ۶ کارگر این معادن بر اثر انفجار در یکی از تونل‌های آن، پیگیری اجرای مصوبات این سفرها به منظور پیشگیری از تکرار حوادث در معادن طزره را خواستار شد.

امام جمعه سمنان با اشاره به سفر سه تن از وزرای دولت به روستای طزره در پی جان‌باختن ۶ کارگر این معادن بر اثر انفجار در یکی از تونل‌های آن، پیگیری اجرای مصوبات این سفرها به منظور پیشگیری از تکرار حوادث در معادن طزره را خواستار شد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، اظهار داشت: اگر چه حضور مسئولان کشوری پس از حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ طزره، در محل وقوع آن، اقدامی ارزشمند است، اما مهم‌تر از این حضور، اجرای تصمیمات اتخاذ شده برای پیشگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ است.

وی ضمن تسلیت جان‌باختن 6 کارگر معدن حادثه‌دیده طزره دامغان به خانواده‌های بازماندگان و عموم مردم دامغان و استان سمنان افزود: حضور سه وزیر و استاندار سمنان به شرط پیگیری مصوبات و به نتیجه رسیدن وعده‌ها بسیار ارزشمند است.

امام‌ جمعه سمنان از مسئولان استان سمنان خواست تا وعده‌های وزرای کشور، تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین صنعت، معدن و تجارت درباره ایمن‌سازی معادن طزره و بهبود وضعیت کارگران این معدن را پیگیری کنند.

مطیعی به تصمیم آمریکا برای در اختیار قراردادن تانک‌هایی با گلوله اورانیوم ضعیف‌ شده به اوکراین در جریان جنگ این کشور با روسیه اشاره و با بیان اینکه اورانیوم ضعیف‌ شده سلامت بشریت را تحت‌تأثیر قرار داده و یک تهدید محسوب می شود، این اقدام آمریکا را مصداق بارز ظلم بر بشریت دانست.

وی ضمن انتقاد از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر این جنایت بشری آمریکا تصریح کرد: متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر واکنش جدی و قاطع نشان ندادند و تنها به ابراز نگرانی درباره آن بسنده کردند.

امام‌ جمعه سمنان به پایان یافتن پیاده‌روی بزرگ اربعین در عتبات عالیات اشاره کرد و این راهپیمایی را رزمایش بزرگ شیعیان دانست.

مطیعی به حضور چهار میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در عتبات عالیات اشاره کرد و عظمت حرکت خودجوش و تمدن مردمی در راهپیمایی اربعین حسینی را ستودنی خواند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی حرکت جهانی و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

امام جمعه سمنان با اشاره فرارسیدن سالگرد واقعه تاریخی هفدهم شهریور که به جمعه سیاه معروف شده است، اقدامات حکومت طاغوت در حمله به مردم و قتل‌عام آنان در میدان ژاله را زمینه‌ساز نابودی حکومت پهلوی دانست و تأکید کرد: آحاد جامعه در مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی ایران اهتمام ورزند.

مطیعی خاطرنشان کرد: امروز باید ملت ما با اطلاع کافی متوجه دروغ‌پراکنی معاندان و دشمنان در فضای مجازی شوند و در این راه باید جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و فلسفه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش مورد توجه باشد تا دشمنان از حفره کم‌اطلاعی جامعه سوء‌استفاده نکنند.