معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خبر داد:

اجرای ۳۶۰ حلقه شمع در ادامه پروژه تونل غدیر قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در ادامه پروژه تونل غدیر، از خیابان معلم تا خیابان بیگدلی ۳۶۰ حلقه شمع حفر و برای هرکدام از آن‌ها تأسیسات جابه‌جا شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در ادامه پروژه تونل غدیر، از خیابان معلم تا خیابان بیگدلی ۳۶۰ حلقه شمع حفر و برای هرکدام از آن‌ها تأسیسات جابه‌جا شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای پروژه تونل غدیر، اظهار کرد: این پروژه حدفاصل قبل از معلم تا خیابان شهیدین بوده و طرح به نحوی است که باید دسترسی‌های آن تأمین شود، در حال حاضر محور اصلی طرح بعد از خیابان معلم به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در طبقه منفی یک پارکینگ پیش‌بینی شده و آماده است، افزود: حدود ۳۶۰ حلقه شمع در این پروژه اجرا و برای هریک از این شمع‌ها تأسیسات جابه‌جا شده است، به علاوه برای انتقال تأسیسات برق باید با برق منطقه‌ای تهران هماهنگ می‌شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مبلغ قرارداد این پروژه را ۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: آماده‌سازی مسیر خروجی از انتهای خیابان شهیدین تا قبل از بیگدلی که نیاز به تخریب داشت، انجام و نخاله‌برداری صورت گرفته است.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: قراردادهای زیرسازی، جدول‌گذاری و خاک‌ریزی پروژه نیز منعقد و نخاله‌برداری تمام مسیر به صورت دو شیفت کاری و با ۲۰ دستگاه کامیون انجام و بیش از دو سوم مسیر زیرسازی شده است.

وی از اجرای شبکه فاضلاب مسیر خبر داد و تصریح کرد: شبکه فاضلاب در این مسیر به صورت کامل اجرا شد و در مرحله انعقاد قرارداد آسفالت به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان هستیم تا سطح صفر اجرایی شود، همزمان روشنایی سطح صفر را پیگیری کرده‌ایم و تهویه داخل تونل نیز در حال اجرا است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم این پروژه اجرای تهویه تونل است، اضافه کرد: تونل تا قبل از خیابان معلم فضای تهویه دارد، اما در ادامه مسیر در سطح منفی دو باید برای آن طراحی لازم صورت گیرد.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم تمام سطح را تا پایان سال تحویل دهیم، تاکید کرد: سطح صفر مسیر تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد و فاز ۵ عمار یاسر نیز به صورت آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری در حال اجرا است.

وی گفت: نکته کلیدی تأمین روشنایی است که اخذ طرح‌ها از شرکت برق و حل مسائل اجرایی آن چند ماه زمان برد.