انتقاد امام جمعه قم از کاهش سهم آب استان؛

مدیران استان پیگیری کنند

امام جمعه قم گفت: طبق اطلاعاتی که داریم سهم قم از آب انتقالی به استان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است و از مدیران و مسئولان وزارتخانه می‌خواهیم به این امر توجه کنند و این کاهش بیش از حد جای سوال و پیگیری دارد. آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه […]

امام جمعه قم گفت: طبق اطلاعاتی که داریم سهم قم از آب انتقالی به استان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است و از مدیران و مسئولان وزارتخانه می‌خواهیم به این امر توجه کنند و این کاهش بیش از حد جای سوال و پیگیری دارد.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: چند دهه از شهادت دکتر شهید بهشتی می‌گذرد و همچنان جایگاه این فقیه بزرگ شناخته نشده است و علامه مصباح در خصوص ابعاد فوق العاده شهید بهشتی مطالب بسیار دقیقی فرمودند که ایشان ۵۰ سال آینده را می‌دید و از جوانی انسانی فکور، مجاهد و ایثارگر بود.

آیت الله اعرافی با تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضا در راستای خدمت به مردم اظهار داشت: اهتمام به تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضائیه، تاکید بر سرعت همراه با دقت در بررسی پرونده‌ها، داشتن رویکرد عملی و تحقیقی در موضوعات مرتبط با دستگاه قضائی و بهره گیری از حوزه و دانشگاه در راستای تحقیقات بنیادی، آسیب شناسی و پیشگیری از جرایم، کمک به صنعت و حل مشکلات این بخش و سلامت دستگاه قضا از مسائل راهبردی قوه قضائیه است.

قوه قضائیه باید پیراسته ترین دستگاه اداری کشور باشد

وی گفت: دستگاه قضا می‌بایست نماد سلامت اداری و پاکیزگی از هر خطا و انحراف باشند و قوه قضائیه باید پیراسته ترین دستگاه اداری کشور باشد و در این راستا به برنامه‌های اداری و اخلاقی نیازمند هستیم و این دستگاه باید از سوی قوای دیگر مورد حمایت قرار گیرد و امکانات لازم و فناوری‌های به روز در اختیار آنان قرار گیرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به موضوع آب و برق آن را زیرساخت‌های مهم زندگی اجتماعی برشمرد و افزود: از برنامه‌های دولت در راستای کاهش خاموشی‌ها و سرمایه گذاری‌های بلند تقدیر می‌کنیم و اگر جامعه می‌خواهد در این زمینه‌ها به مشکل نخورد، مردم باید تا ۲۰ درصد در مصرف برق و ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند که اگر این امر محقق شود خاموشی‌ها و قطعی آب حداقل خواهد شد و همگان باید در عرصه صرفه جویی همراهی و مراعات کنند.

سهم قم از آب انتقالی به استان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، افزود: طبق اطلاعاتی که داریم سهم قم از آب انتقالی به استان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است و از مدیران و مسئولان وزارتخانه می‌خواهیم به این امر توجه کنند و این کاهش بیش از حد جای سوال و پیگیری دارد.

وی ادامه داد: برای آینده حوزه آب و برق نیازمند برنامه‌های کلیدی و بلندمدت در حوزه سرمایه گذاری هستیم و طرح‌های فاضلاب در کشور نیازمند کمک است و در قم نیز فقط ۴۰ درصد قم فاضلاب دارند و تلاش‌ها در راستای در اختیار قراردادن تجهیزات با قیمت مناسب که مصرف آب را کاهش می‌دهند نیز می‌بایست در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: در راستای مبارزه با موارد مخدر ملت ایران و ناجا شهدای زیادی داده است و کشورهای اروپایی قدر این تلاش‌ها را نمی‌دانند و در کشور افغانستان نیز به وظایف خود در این عرصه عمل نمی‌کند.

باید سرحلقه های فساد را معالجه کرد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: ملت نیز باید بدانند مواد مخدر بسیاری از آسیب‌های بزرگ اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی را متوجه کشور می‌کند و دستگاه‌ها برای کنترل آنان می‌بایست تلاش کنند.

آیت الله اعرافی افزود: از دستگاه‌های فرهنگی برای برنامه ریزی در راستای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و دانش آموزان انتظار می‌رود و امروز موج‌های فساد به سمت جوانان برنامه ریزی شده در حال روانه است و دل هر انسان مؤمن را به درد می‌آورد و باید سرحلقه های فساد را معالجه کرد و شهرداری و ناجا و مسئولین باید فعال شوند و عموم مردم باید نسبت به فساد و مفاسد اخلاقی حساس باشند و مساجد باید بیش از پیش حضور منسجمی در این عرصه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از دولت سعودی نیز خواست تا نسبت به حجاج توجه لازم را داشته باشد و مسائل امت اسلام در موسوم حج مورد توجه باشد.