معاون دانشگاه سمنان:

«کیسه زیست تخریب‌پذیر» با قابلیت تجزیه در ۱۸۰ روز تولید شد

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: یکی از واحدهای فعال در این پارک علم و و فناوری موفق به تولید محصول دانش‌بنیان و راهبردی در زمینه «تولید کیسه زیست تخریب‌پذیر» با قابلیت تجزیه در ۱۸۰ روز شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: یکی از واحدهای فعال در این پارک علم و و فناوری موفق به تولید محصول دانش‌بنیان و راهبردی در زمینه «تولید کیسه زیست تخریب‌پذیر» با قابلیت تجزیه در ۱۸۰ روز شد.

به گزارش خبرنگار گویه در سمنان، حمیدرضا محمدیان سمنانی ابراز کرد: شرکت دانش بنیان میامی‌شیمی محصول دانش بنیان و راهبردی در زمینه «تولید کیسه زیست تخریب‌پذیر» تولید کرد.این مجموعه از سال ۱۴۰۰ وارد مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شد و فعالیت خود را به همراه تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه سمنان آغاز کرد و بعد از ۲ سال تلاش تحقیقاتشان به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: «کیسه زیست تخریب پذیر» تولیدشده در واحد دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در نمونه‌های مختلف و دارای قابلیت انحلال در آب سرد، آب گرم و نامحلول در آب است.

محمدیان سمنانی بیان کرد: اگر «کیسه زیست تخریب‌پذیر» تولیدی شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در محیط آزاد رها شود در مدت ۱۸۰ روز به طور کامل تجزیه می‌شود و نه تنها باعث آلودگی نمی شود، بلکه اثرات جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب را به همراه دارد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: مواد تشکیل دهنده کیسه زیست تخریب پذیر از نوعی پلاستیک بدون هیچگونه آلودگی زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالانه ۱۱ هزار میلیون‌ تن پلاستیک وارد اقیانوس ها می‌شود و تنها راه توقف این آسیب جدی، استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست در پلاستیک‌ها و سایر مواد یکبار مصرف‌ است و با توجه به اینکه الزامات کاهش تولید پلاستیک وجود دارد و شیوه نامه اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد، انتظار می رود با حمایت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست و سایر نهادهای مرتبط، ایران نیز در جرگه کشورهای دارای پاسخ به مسئله زباله‌های پلاستیکی قرار گیرد.

دانشگاه سمنان اولین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که بنیان‌گذار ایجاد پارک علم و فناوری در جوار دانشگاه است و البته تاسیس این دانشگاه از سال ۱۳۵۳ پایه‌گذاری شد و سال آینده(۱۴۰۳) جشن ۵۰ سالگی و سابقه نیم قرن فعالیت این دانشگاه است. ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را ایفا می‌کنند، ۵۰ نفر حدود ۱۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارای رتبه استادی، ۱۲۴ نفر دانش‌یار و بقیه استادیار هستند.

وجود پارک علم و فناوری در جوار دانشگاه ظرفیتی برای عملیاتی‌سازی ایده و هدایت تولید برای ارایه به فضای بازار است و به اعتقاد مسوولان دانشگاه سمنان، توسعه این دانشگاه از مسیر پارک علم و فناوری دانشگاه محقق می‌شود.

دانشگاه سمنان هفت استاد یک درصد برتر دانشمندان جهان، یک استاد یک دهم درصد برتردانشمندان جهان طبق رتبه‌بندی آی‌اس‌سی دارد. ۱۴ دانشمند از ایران جزو یک دهم درصد دانشمندان پراستناد هستند و نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک استاد به ازای ۳۱ دانشجو است و ۲۵۳ اختراع از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد.