رییس شورای شهر اصفهان:

۵ هزار میلیارد تومان برای مترو و ناوگان اتوبوسرانی اصفهان نیاز است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای پیشبرد پروژه خط دوم قطار شهری و توسعه ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر نیاز است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای پیشبرد پروژه خط دوم قطار شهری و توسعه ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در یکصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای اجرای هرچه بهتر پروژه خط دوم قطار شهری و بهبود وضعیت اتوبوسرانی اصفهان، این رقم باید ظرف ۶ ماه آینده تامین شود.

وی با بیان‌اینکه تخصیص نیافتن به موقع نقدینگی سبب کُندی در اجرای پروژه‌ها می‌شود، اضافه کرد: بر مبنای اخبار منتشر شده، امسال ۴۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب نشده و حتی دیوان محاسبات هم در این پیوند به اینگونه نهادها هشدار داده است، لذا در صورت موافقت مدیریت استان می‌توانیم بخشی از این بودجه را صرف پروژه‌های مورد نظر کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در عین حال یادآور شد: از سوی دیگر مقرر شده بود شهرداری بخشی از اراضی شهر را برای ایجاد ارزش افزوده در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری دهد تا بتوانیم از درآمد حاصل از آن بهره ببریم که این موضوع هم تاکنون محقق شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: طرح احداث تراموا در اصفهان در سال های گذشته مطرح شد اما سرانجامی پیدا نکرد و می‌توان دوباره روی آن فکر کرد.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور افزود: با آغاز سال تحصیلی، ترافیک شهر ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که امیدواریم استفاده از حمل و نقل عمومی سبب کاهش حجم ترافیک در روزهای پیش‌رو شود.

همچنین احمد شریعتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه از لزوم راه‌اندازی راه‌آهن اصفهان به جنوب کشور سخن گفت و افزود: این امر کاهش سبب ترافیک و حوادث رانندگی خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در ستاد اربعین امسال گفت: ۳۰۰ نیروی خدماتی شهرداری برای کارهای خدماتی بویژه نظافت به مرز چذابه و کربلا اعزام شدند و ۶۷۰ لیتر مواد شوینده نیز به موکب‌ها اهدا شد و نیروهای شهرداری در مجموع بیش از ۲ میلیون مترمربع خدمات نظافتی انجام دادند.

مهدی بقایی ادامه داد: در ایام اربعین امسال تانکرهای شهرداری و خودروهای آتش نشانی اصفهان۹۳۷ هزار لیتر آبرسانی کردند و ۳۲۸ مورد حمل و نقل اقلام و وسایل موکب‌ها نیز با استفاده از جرثقیل‌های ما جابه‌جا شد.

مرحله نخست”خط ۲” قطار شهری اصفهان از محل دارک تا زینبیه در ناحیه شمال شرقی این خطه، سال ١۴٠٣ به بهره‌برداری می‌رسد.

“خط ۲” قطار شهری از بخش شمال‌ شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک مترو تقاطع خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان، احداث هر کیلومتر “خط ۲” مترو این کلانشهر حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.