۷ ماده غذایی سالم که باید هر روز مصرف شود

برای داشتن یک زندگی سالم و رضایت بخش، رژیم غذایی شما باید سرشار از غذاهای سالمی باشد که غنی از مواد مغذی ضروری است. در میان بسیاری از گزینه های غذایی موجود، پنج ماده غذایی را که برای سلامت کلی شما مفید هستند در اینجا فهرست کرده ایم.

برای داشتن یک زندگی سالم و رضایت بخش، رژیم غذایی شما باید سرشار از غذاهای سالمی باشد که غنی از مواد مغذی ضروری است. در میان بسیاری از گزینه های غذایی موجود، پنج ماده غذایی را که برای سلامت کلی شما مفید هستند در اینجا فهرست کرده ایم.

سیر: سیر یک ماده غذایی فوق العاده است. سیر سرشار از آلیسین و حاوی مقادیر بالای سولفور است، که همراه با خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی از اثرات مخرب رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند، گردش خون را تقویت می کند، سطح کلسترول بد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به شما کمک کند از شر سرماخوردگی، سرفه، تب، گرفتگی بینی و گلودرد خلاص شوید.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی تقریباً در دستور پخت هر غذایی وجود دارد. گوجه فواید مختلفی برای سلامتی دارد، از جمله: کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان، کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت پوست و مو. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن، بتاکاروتن، پتاسیم، ویتامین های ث و E، فلاونوئیدها و فولیک اسید است که می تواند از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

پیاز: پیاز یک ماده غذایی اصلی در آشپزخانه های سراسر جهان است که به خاطر طعم متمایز و فواید متعددش برای سلامتی کاملاً شناخته شده است. پیاز سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین ث و ب6 و همچنین فیبر است که برای سلامتی بسیار مفید است. بعلاوه سرشار از آنتی اکسیدان، به ویژه کوئرستین است، که دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به کاهش خطر بیماری های مزمن کمک کند. از آنجا که پیاز سرشار از فیبر است، سیستم گوارش بدن و عملکرد کلی سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند.

زنجبیل: زنجبیل ریشه ای تند و خوشبو است که تاریخچه طولانی در آشپزی و طب دارد. زنجبیل حاوی مواد شیمیایی زیست فعال مانند جینجرول است که عامل فواید زیاد آن برای سلامتی است. زنجبیل به دلیل خواص ضد تهوع شناخته شده، برای افرادی که درد معده یا حالت تهوع دارند گزینه ای ایده آل است. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش دردهای عضلانی و علائم آرتروز کمک کند. افزودن پودر زنجبیل به نوشیدنی‌ها، اسموتی‌ها یا وعده‌های غذایی روزانه کمک می‌کند از فواید بی ‌شمار آن برای سلامتی بهره ببرید.

فلفل سبز: آیا می دانستید که خوردن فلفل سبز به کاهش وزن کمک می کند؟ فلفل سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کپسایسین است که دمای بدن و متابولیسم را افزایش می دهد. جدای از کاهش وزن، فلفل سبز گردش خون را بهبود می بخشد، به بیماران دیابتی در تنظیم سطح قند کمک می کند و آرتروز یا پوکی استخوان را مهار می کند، که همه این ها به علت وجود ویتامین های آ، ب6 و ث، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، روی و آهن است.

آجیل: خوردن منظم آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد. آجیل سرشار از فیبر، چربی های سالم و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی است. این مواد مغذی نه تنها سلامت قلب را تقویت می کنند، بلکه به مدیریت وزن و کاهش التهاب نیز کمک می کنند. همچنین، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. بادام، بادام هندی، گردو، پسته و … را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

تخم‌ مرغ: تخم‌ مرغ به دلیل پروتئینی که دارد به افزایش متابولیسم و کنترل اشتها کمک می‌کند و منجر به کاهش وزن می‌شود. در ضمن تخم مرغ برای مغز، قلب، بینایی، سیستم ایمنی و استخوان ها نیز عالی است. در واقع، از آنجایی که تخم مرغ سرشار از سلنیوم است، برای پوست شما نیز بسیار مفید است. تخم مرغ منبع آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که برای سلامت چشم نیز مفید است.

منبع: healthshots