استاندار سمنان پاسخ داد:

سمنان چطور به رتبه سوم کشور در رشد اقتصادی رسید؟

استاندار سمنان با اشاره به رشد اقتصادی استان سمنان گفت: سمنان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵.۲ درصدی بعد از استان‌های بوشهر و هرمزگان رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داد.

استاندار سمنان با اشاره به رشد اقتصادی استان سمنان گفت: سمنان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵.۲ درصدی بعد از استان‌های بوشهر و هرمزگان رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در گفتگو با فارس اظهار کرد: با اشاره به رشد اقتصادی این استان بیان کرد: سمنان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵.۲ درصدی بعد از استان‌های بوشهر و هرمزگان رتبه سوم را به خود اختصاص داد؛ با این تفاوت که بوشهر و هرمزگان استان‌های نفتی و بندری هستند؛ اما استان سمنان نه نفت دارد و نه بندر ولی صنعتی است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان از منطقه‌های ویژه اقتصادی برخوردار شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲۷ واحد تعطیل در استان سمنان دوباره راه‌اندازی و سه هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان آمار ایران، بعد از ۱۸ سال نرخ بیکاری استان سمنان کمتر از ۶ درصد شد و استان سمنان دومین استان کشور در بحث کاهش نرخ بیکاری است.

افزایش شرکت شرکت‌بنیان در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه در تحقق شعار سال گذشته هم استان سمنان بعد از استان همدان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد، عنوان کرد: در دولت سیزدهم، تعداد شرکت‌بنیان استان سمنان از ۷۰ به ۱۴۵ شرکت دانش‌بنیان افزایش یافته است.

هاشمی بیان کرد: اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، ۱۴ هزار میلیارد تومان حوزه اقتصادی و عمرانی بود که چهار هزار میلیارد تومان اعتبار حوزه اقتصادی را جذب کردیم و تاکنون ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیز مازاد بر مصوبات سفر اختصاص یافته است.

سفر «کاروان خدمت» به ۳۲۷ روستای استان سمنان 

استاندار سمنان افزود: در قالب «کاروان خدمت» به ۳۲۷ روستای استان سمنان سفر کرده‌ایم و در تمام نمازهای جمعه استان سمنان در شهرهای این استان، میز خدمت برگزار شده است.

وی تصریح کرد: استان سمنان از امنیت پایدار برخوردار است و این امر را هم مدیون مردم هستیم. وحدت و انسجامی خوبی هم بین ارکان امنیتی اعم از دستگاه قضائی، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه برقرار است و از این جهت خدا را شاکریم.

3 چالش جدی استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان با سه چالش جدی تصادفات، آب و جمعیت مواجه بوده، گفت: رشد جمعیت و نرخ فرزندآوری در این استان پایین است و بحران جدیاستان سمنان را کمبود نیروی کار می‌دانیم.

هاشمی با اشاره به تنش آبی استان سمنان در آغاز فصل تابستان گفت: با اقدامات صورت‌گرفته، اجازه ندادیم قطعی آبی در استان سمنان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سمنان بعد از استان سیستان و بلوچستان خشک‌ترین استان کشور است، بیان کرد: تمام امکانات استان سمنان را بسیج کرده‌ایم و همه دستگاه‌ها را پای کار آوردیم؛ چراکه اولویت استان سمنان تأمین آب شرب است. امسال افت فشار آب داشتیم؛ ولی قطعی آب نداشتیم.

برکت دولت سیزدهم در روستاها

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حوزه روستایی قبل از دولت سیزدهم ۵۳ روستای این استان با تانکر آبرسانی انجام می‌گرفت، گفت: در ۲ سال گذشته و به برکت دولت سیزدهم، ۱۳ روستای استان از آب شرب پایدار برخوردار شدند که نمونه بارز آن، روستای ارمیان است.

هاشمی ضمن تقدیر از همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی استان سمنان گفت: برخی نقاط در استان سمنان آب نیست و تا عمق ۲۰۰ متری حفاری شده است و تنش آبی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰ قنات از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان با تزریق اعتبارات احیا شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: در ۲ سال گذشته، علاوه بر احیا و بازگشت به کار واحدهای تعطیل و راکد حتی یک واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان تعطیل نشده است و سعی کردیم و به مردم قول دادیم که هیچ واحد صنعتی تعطیل نمی‌شود.