دستور افزایش سهمیه توزیع شیرخشک در مازندران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سازمان غذا و دارو ضمن در نظر گرفتن شرایط استان به‌طور ویژه به تولید کننده‌های شیرخشک دستور افزایش سهمیه ورودی به استان را داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سازمان غذا و دارو ضمن در نظر گرفتن شرایط استان به‌طور ویژه به تولید کننده‌های شیرخشک دستور افزایش سهمیه ورودی به استان را داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طی روزهای اخیر نداشتن شیرخشک در داروخانه‌ها نگرانی خانواده‌ها را درپی داشته است.

طی روزهای اخیر گزارشاتی از کمبود شیرخشک در داروخانه‌های استان داشتیم، در پاسخ هم به مراجعات مردمی گفته می‌‌شود طی هفته اخیر شیرخشک از کارخانه عرضه نشده است.

باتوجه به اهمیت سلامت و همچنین شرایط حساس کودکان لازم است در این زمینه تدبیر شود تا خانواده‌ها در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره کمبود شیرخشک در داروخانه‌های مازندران، اظهار کرد: در مقطعی در سطح کشور کاهش توزیع نسبی احساس شد که بخشی از کمبود شیر خشک به دلیل مشکل انتقال ارز بود و مذاکرات از سوی سازمان غذا و دارو کشور با بانک مرکزی در این خصوص انجام شد و بانک مرکزی قول همکاری داده است.

وی افزود: البته توزیع بعضی از شیر خشک‌ها در استان به‌صورت مقطعی محدود شد، اما قطع نشد و توزیع این محصول در حال حاضر نسبت به دو هفته گذشته رو به افزایش است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: همچنین به نقل از دبیر انجمن شیرخشک ایران تولید شیرخشک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد نیز رشد داشت.

صالحی‌فر با اعلام اینکه مکاتبات متعددی با سازمان غذا و دارو کشور در زمینه تامین شیرخشک‌های استان انجام شد، تصریح کرد: به‌ویژه با توجه حجم قابل توجه ورود گردشگران و مسافران به استان از سازمان غذا و دارو درخواست می‌شود بحث افزایش سهمیه شیرخشک به استان را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو ضمن در نظر گرفتن شرایط استان به‌طور ویژه به تولید کننده‌های شیرخشک دستور افزایش سهمیه ورودی به استان را داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متعاقبا دانشگاه علوم پزشکی مازندران علاوه بر پیگیری از شرکت‌های پخش به‌طور جدی در بحث توزیع عادلانه شیرخشک ورود کرده  و به‌طور مستمر و هفتگی گزارش وضعیت توزیع شیرخشک را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد.