در ۲ سال اخیر، جرائم حوزه اراضی ملی استان اصفهان ۳۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اجرای اقدامات پیشگیرانه توسط یگان حفاظت اراضی استان، وقوع جرائم در حوزه اراضی استان اصفهان بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اجرای اقدامات پیشگیرانه توسط یگان حفاظت اراضی استان، وقوع جرائم در حوزه اراضی استان اصفهان بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان،علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان از سال ۱۴۰۰ تا کنون اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در این استان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این یگان، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده اند عنوان کرد: برای حفاظت از این اراضی اقدامات پیشگیرانه در سه بخشِ (وضعی، اجتماعی، فرهنگی)، (بازدید و بازرسی از یگان های مستقر در شهرستان‌ها) و (آموزش) انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: همچنین به منظور اقدامات اجرایی و عملیاتی، ۸۵ فقره حکم قلع و قمع و خلع ید برای رفع تصرف از اراضی ملی استان اصفهان در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تاکنون اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این احکام در مجموع حدود ۱۳۵.۵ هکتار از زمین های ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شده است، اضافه کرد: ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع هشت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

قاری‌قرآن بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۹۶ مورد رفع تصرف فوری در سطح اراضی ملی و دولتی استان اصفهان انجام که ۳۸۰ هکتار اراضی به ارزش برآوردی ۵۴۸ هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: وقوع جرائم در حوزه اراضی استان اصفهان در این بازه زمانی، بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است که علت آن اقدامات پیشگیرانه همچون بازدیدها، بازرسی‌های متعدد، اعزام تیم های نظارتی و همچنین آموزش‌های نظری و عملی متداوم برای عوامل یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان بوده است.