تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی میان سپاه و دانشگاه قم به امضا رسید

در راستای توسعه علمی، پژوهشی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ قم، تفاهم نامه همکاری بین سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و دانشگاه قم به امضا رسید.

در راستای توسعه علمی، پژوهشی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ قم، تفاهم نامه همکاری بین سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و دانشگاه قم به امضا رسید.

به گزارش فارس، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در راستای گسترس توسعه همکاری های مشترک در دانشگاه قم با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

موحد در این دیدار، آینده کشور را در دست مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور دانست و گفت: امروزه تولید علم و تبدیل آن به تولید ثروت یکی از مولفه های قدرت هر کشوری است.

وی رشد علمی کشور را یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای دفاع از انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: گسترش برنامه ریزی شده مراکز علمی و دانشگاه ها کار ارزشمندی است .

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به سخن امیرالمومنین(ع) که می فرمایند: “العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه” اظهار کرد: علم اقتدار است، هر کس این قدرت را به چنگ آورد می تواند تحکم کند و غلبه پیدا کند. هر کسی این اقتدار را به دست نیاورد، صیل علیه بر او غلبه پیدا خواهد شد، دیگران بر او قهر و غلبه پیدا می کنند به او تحکم می کنند.

موحد در ادامه هدف از امضاء تفاهم نامه با دانشگاه قم را توسعه علمی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت متقابل دانشگاه و سپاه دانست.

وی مهم‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی را مشروعیت مردمی و فرهنگ اعتقادی آن دانست و تصریح کرد: اگر مراکز علمی دانشگاه‌ها با فرهنگ بومی و اعتقادی تلفیق شود، قدرت کشور در برابر دشمنان چندین برابر خواهد شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی از تحریم اقتصادی را جلوگیری از رشد علمی دانشگاه ها دانست و گفت: دشمنان می‌دانند که کشور ما با رشد و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی به تولید، ثروت و قدرت می‌رسد بنابراین تحریم اقتصادی می‌کنند.