معاون حمل‌ونقل شهرداری قم مطرح کرد:

ضرورت ایجاد پارک‌سوارهای تبادلی در دو سوی بلوار سردار سلیمانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ساماندهی ترافیکی معابر منتهی به هسته مرکزی در روزهای مشخص با رویکرد ایجاد و توسعه پارک‌سوارها، در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ساماندهی ترافیکی معابر منتهی به هسته مرکزی در روزهای مشخص با رویکرد ایجاد و توسعه پارک‌سوارها، در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به آسیب‌شناسی وضعیت ترافیکی شهر قم در روزهای مشخص، اظهار کرد: بیشتر مشکلات ترافیکی شناسایی شده و آسیب‌شناسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تراکم بالای خودروهای شخصی و به تبع آن کمبود پارکینگ در معابر منتهی به هسته مرکزی به ویژه محور شهید سلیمانی از مشکلات ترافیکی شهر قم در ایام مشخص است، افزود: ساماندهی ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر نبود امکان توسعه پارکینگ در محدوده حرم مطهر، خاطرنشان کرد: با ایجاد و توسعه پارک‌سوارها در دو طرف محور شهید سردار سلیمانی، پارک خودروهای شخصی و اتوبوس‌های برون‌شهری در آن‌ها، دسترسی مسافران با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سمت حرم مطهر و هسته مرکزی تسهیل می‌شود و از این طریق می‌توان بخشی از مشکل ترافیکی اطراف حرم را رفع کرد.

خانه‌زاد یزدی اضافه کرد: اجرای طرح مطالعاتی ساماندهی ترافیکی معابر منتهی به هسته مرکزی در روزهای خاص با رویکرد ایجاد و توسعه پارک‌سوارها در معاونت حمل‌ونقل شهرداری آغاز شده است و با جدیت پیگیری می‌شود.

اجرای پروژه‌هایی همچون بسط شرقی حرم مطهر و ساماندهی میدان مطهری از یک‌سو و فراوانی زائران و عزاداران در اطراف حرم مطهر از سوی دیگر موجب شده است برخی شهروندان و زائران نسبت به وضعیت تأمین پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم در ایام محرم و صفر انتقاداتی را مطرح کنند.