مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

۲۰۰ برنامه امسال برای هفته دفاع مقدس در قم پیش بینی شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ۲۰۰ برنامه امسال برای هفته دفاع مقدس در استان قم پیش بینی شده است و شورای شهر باید به شهرداری برای فضاسازی شهری کمک کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ۲۰۰ برنامه امسال برای هفته دفاع مقدس در استان قم پیش بینی شده است و شورای شهر باید به شهرداری برای فضاسازی شهری کمک کند.

به گزارش ایرنا، ‌حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور روز دوشنبه در یکصد و دومین جلسه رسمی شورای شهر قم اظهار داشت: یکی از برنامه های سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم این است که سرکشی به خانواده سه هزار نفر از شهدا و ایثارگران صورت پذیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: نمایشگاه یادیاران نیز امسال برگزار می شود و این نمایشگاه بی نظیرترین نمایشگاه در مقایسه با نمونه های سال های قبل است و از اهداف برگزاری آن جهاد تبیین است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین گفت: نسل کنونی انقلاب و دفاع مقدس را تجربه نکرده اند و باید به نسل جوان عنوان شود که هشت سال چگونه جوانان ما در غربت جنگیدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ابراز داشت: برگزاری رژه نیروهای مسلح دیگر برنامه هفته دفاع مقدس است که جمعه هفته جاری ساعت هشت صبح در باب قبله مسجد جمکران برگزار می شود و نیروهای نظامی در آن رژه پیاده و ماشینی خواهند

داشت.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری دستور داده اند که امسال در سراسر کشور یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شوند گفت: طبق ابلاغ وزیر کشور و نامه ستاد کل نیروهای مسلح محور تجلیل، زنان دفاع مقدس هستند.

۱۷۰ زن آزاده ،‌رزمنده و جانباز و ۱۳۰ شهیده در قم

لقمان پور در ادامه اظهار داشت: در استان قم ۱۷۰ زن آزاده، رزمنده و جانباز و ۱۳۰ زن شهیده داریم ضمن این که در این استان یک هزار نفر نفر زنان ستاد پشتیبانی جنگ را داریم که مستقیم در استان برای دفاع مقدس نقش آفرینی می کردند و نیاز های لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) را تامین می کردند.

وی ادامه داد: تاکنون از همسران فرماندهان جنگ نیز تجلیل نشده و از آنان نیز تجلیل خواهد شد.

وی افزود: شروع برنامه های هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور است و در این روز طی مراسمی از ۱۱ نفر از زنان ایثارگر قم روی صحنه مراسم و ۵۰۰ نفر در مراسم آن روز تجلیل خواهد شد.