مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد؛

ارسال پرونده ثبت جهانی حرم حضرت معصومه(س) به یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم از ارسال پرونده ثبت جهانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یونسکو خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم از ارسال پرونده ثبت جهانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یونسکو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی قم، علیرضا ارجمندی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری در دست احداث بخش خلجستان قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پرونده ثبت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برای قرار گرفتن در فهرست آثار جهانی تکمیل و به یونسکو ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم افزود: هنوز زمان جلسه رسیدگی به طرح ثبت جهانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشخص نشده و به محض اعلام اطلاع رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: اخیراً کاروانسرای دیرگچین قم که به مادر کاروانسراهای ایران معروف است در لیست یونسکو ثبت شد و نقش زیادی در پذیرش گردشگر داخلی و خارجی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به اینکه کاروانسرای دیر گچین نخستین اثر جهانی استان قم به شمار می‌رود ابراز داشت: تا ابتدای دوره قاجار از این کاروانسرا استفاده می شده و اکنون اختیار واگذاری آن به بخش خصوصی به صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور سپرده شده است.

وی ابراز داشت: مشکل سند کاروانسرای دیرگچین قم بزودی حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: شهر دستجرد با توجه به قرار داشتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا، ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارد و تاسیساتی که در این شهر با جنبه پذیرش عمومی وجود دارد بهترین ظرفیت در حوزه خدمات تفریحی و پذیرایی است.

ارجمندی افزود: ۲ منطقه نمونه گردشگری در دستجرد جزو بهترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود و مناطق نایه و دهکده صبا جزو بهترین مناطق نمونه گردشگری در کشور است.

وی تاکید کرد: در مورد مناطق گردشگری باید ظرفیت پذیرش مسافران خارجی ایجاد شود و در استان قم مناطق مانند کهک و خلجستان باید مقصد قرار گیرد و خلجستان این ظرفیت را دارد که مقصد گردشگری شود.

ارجمندی از صدور مجوز اولین موزه دفاع مقدس در قم خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در محتوا و استانداردهای موزه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری لازم را داشته باشیم.