مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد:

ثبت ۵ وقف به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از ثبت ۵ وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در استان قم خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از ثبت ۵ وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در استان قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اوقاف قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر دوشنبه در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵ وقف جدید در استان قم ثبت شده که ارزش آن ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: برخی از وقف‌های جدیدی که صورت می‌گیرد در اداره کل اوقاف و امور خیریه ثبت نمی‌شود که در این موارد در ادامه با مشکلاتی مواجه می‌شوند که توصیه می‌شود شهروندان در صورت انجام وقف آن را در اداره کل اوقاف ثبت کنند تا با مشکلات اداری مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه اوقاف دخل و تصرفی در وقف‌های صورت گرفته ندارد افزود: اوقاف در حراست از موقوف‌های ثبت شده وظیفه دارد و هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد بر اساس نیت واقفان است و در این زمینه ریالی بر خلاف آنچه که نیت واقف بوده است هزینه نمی‌شود.

حجت الاسلام اسکندری عنوان داشت: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان برای امر دارو و درمان نیازمندان بر اساس نیت واقفان هزینه شد و کمک به تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند، کمک به دانش آموزان کم برخوردار، کمک به امر زیارت زائران، خرید کتاب‌های مذهبی، کمک به مساجد، برپایی سفره‌های افطار و برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) بخشی از مواردی بود که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای آنان هزینه شد.

صدور ۲ هزار سند جدید برای موقفه ها در استان قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تعیین حدود موقوفه‌ها و دریافت سند از جمله وظایف اداره کل اوقاف است که در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار سند صادر شده که در این راستا اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همراهی خوبی داشته است.

وی برپایی مواکب در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و عراق را از جمله فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه برشمرد و ابراز داشت: موکب امامزادگان استان قم در ایام اربعین همانند سال‌های گذشته در سامرا برپا شده بود و امسال نیز خدمات مختلفی از جمله اسکان و پذیرایی در وعده‌های مختلف غذایی برای زائران فراهم شد.

آزادی ۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در قم

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته وقف در استان قم بیان داشت: دو پایگاه درمانی در امامزاده سید علی (ع) امامزاده موسی مبرقع (ع) برای درمان افراد کم برخوردار برپا خواهد شد و و در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در ۲۰ محله قم نان صلواتی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: غبارروبی بقاع متبرکه، توزیع بسته‌های معیشتی، آزادی ۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بدهی آنان، برپایی مراسم‌های مختلف قرآنی و مذهبی و همچنین کلنگ زنی برخی از طرح‌ها از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان قم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همایش یاوران وقف نیز روز پنجشنبه هفته جاری ساعت ۹.۳۰ صبح با پیام تصویری آیت الله جوادی از مراجع عظام تقلید و سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار خواهد شد.