مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

کاهش پرونده‌های قاچاق چوب در استان سمنان/رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از کاهش پرونده‌های قاچاق چوب در استان خبر داد و گفت: قطع درختان تاغ به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از کاهش پرونده‌های قاچاق چوب در استان خبر داد و گفت: قطع درختان تاغ به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی سمنان،  جعفر مرادی حقیقی بعد از ظهر دوشنبه در تور رسانه‌ای بازدید از طرح‌های منابع طبیعی شاهرود در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران ضمن بیان اینکه قطع درختان تاغ در استان سمنان زیر ۱۰ درصد رسیده است، ابراز داشت: بیشتر کشفیات تاغ از خودروهای عبوری پاسگاه شهید نوری شاهرود است.

وی با بیان اینکه قطع تاغ عمدتاً از استان‌های همسایه صورت می‌گیرد، افزود: قاچاقچیان، شاهرود را برای رسیدن به شهرهای شمالی انتخاب می‌کنند که با تیزهوشی مأموران این شهرستان ناکام باقی می‌مانند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه مصرف زغال تاغ بیشتر در شهرهای شمالی کشور و در ساحل دریای خزر است، ابراز داشت: در یک مورد به‌خصوص موفق به کشف کوره تولید زغال در یکی از شهرهای شمالی کشور شدیم و فعالیت این مرکز متوقف و محموله‌های تاغ توقیف شدند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق چوب به ویژه تاغ، حساس بودن همه گروه‌های مختلف جامعه است، افزود: چوب‌های تاغ کشف شده به مصرف شرکت‌های دارویی می‌رسد و از چرخه استفاده به شکل زغال به طور کلی خارج است.