استاندار سمنان:

هفت پیشنهاد برای توسعه استان به رییس جمهور ارایه شد

استاندار سمنان با اشاره به ارایه مکتوب هفت مطالبه برای آبادانی و توسعه این استان در دیدار با رییس جمهور گفت: یکی از این درخواست‌ها اختصاص ۲۳ هزار میلیارد ریال بابت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت ۷۵ تا ۹۰ درصد در استان بود. 

استاندار سمنان با اشاره به ارایه مکتوب هفت مطالبه برای آبادانی و توسعه این استان در دیدار با رییس جمهور گفت: یکی از این درخواست‌ها اختصاص ۲۳ هزار میلیارد ریال بابت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت ۷۵ تا ۹۰ درصد در استان بود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی افزود: ۲۶ طرح نیمه‌تمام در نقاط مختلف استان از پیشرفت ۷۵ تا بیش از ۹۰ درصد برخوردار است که تکمیل آنها نقش مهمی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی و امیدافزایی دارد.

وی بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام با تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال و در نهایت، تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی تصریح کرد: افزایش سهم استانداران از اعتبارات مربوط به تملک و دارایی و تامین آب پایدار برای استان سمنان از دیگر موارد مطرح شده در دیدار با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بود.

تامین آب پایدار تنها برای استان سمنان مطرح نیست، بلکه این استان سالانه میزبان بیش از ۱۵ میلیون زائر است که به شرط رانندگی سرعت مطمئن، دست کم هشت ساعت از رانندگی برای رسیدن به مشهد مقدس را در استان سمنان می‌گذرانند که نیازمند خدمات هستند.

وی اضافه کرد: تامین آب پایدار تنها برای جمعیت ساکن و شهروندان استان سمنان مطرح نیست، بلکه این استان سالانه میزبان بیش از ۱۵ میلیون زائر است که به شرط رانندگی با سرعت مطمئن، دست کم هشت ساعت از سفر برای رسیدن به مشهد مقدس را در استان سمنان می‌گذرانند که نیازمند خدمات مختلف هستند.

هاشمی یادآور شد: مشکلات کارخانه سیمان بیارجمند شاهرود از دیگر موارد مطرح شده در نشست با رییس جمهور بود که آیت‌الله رئیسی دستور تشکیل نشست ویژه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بررسی موضوع صادر کرد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف معادنی که در مناطق حساس وجود دارند، تسریع در اجرای طرح آزادراه حرم تا حرم، فعالیت قطار برقی در مسیر زائران و کمبود نیروی کار، از دیگر موارد مطرح شده در نشست با رییس جمهور بود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: رییس جمهور و هیات دولت به صورت فصلی با استانداران نشست مشترک برگزار می‌کنند، اما این بار در اقدامی ابتکاری در نشست دوره‌ای با تعدادی از استانداران مشکلات استان‌ها را بررسی و پیگیر رفع موانع شد.

وی بیان کرد: هفته گذشته نیز در دیدار با رییس جمهور ۲ موضوع مربوط به معادن استان سمنان و راه‌اندازی شرکت ایران‌تایر در مهدیشهر(از مصوبات سفر رییس جمهور) مطرح شد.

هاشمی ابراز کرد: تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی شرکت ایران تایر در مهدیشهر هزینه شده و این طرح ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

برای راه‌اندازی مرحله نخست کارخانه لاستیک‌سازی با اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر و تولید سالانه ۲۰ هزار تن لاستیک پنج‌هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی مرحله نخست کارخانه با اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر و تولید سالانه ۲۰ هزار تن لاستیک، پنج‌هزار میلیارد ریال نیاز است که رییس جمهور دستور همراهی ۲ بانک عامل برای تامین اعتبار را صادر کرد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی کارخانه در سه مرحله برنامه‌ریزی شده است که با راه‌اندازی کامل این واحد تولیدی، سالانه ۶۵ هزار تن لاستیک مورد نیاز کشور در مهدیشهر تامین و زمینه اشتغال سه‌هزار نفر فراهم می‌شود.

محرابیان دستور تامین ۳۵۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در حوزه روستایی و دستور تعیین تکلیف تصفیه پساب در استان سمنان را صادر کرد.

هاشمی در بخشی دیگر به دیدار با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: محرابیان دستور تامین ۳۵۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در حوزه روستایی و دستور تعیین تکلیف تصفیه پساب در استان سمنان را صادر کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: افزایش اعتبارات اداره‌کل کمیته امداد استان سمنان، افزایش تخصیص وام قرض‌الحسنه و تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.