نماینده ولی فقیه در سمنان:

به مدارس جنوب و حاشیه شهرها توجه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آموزش و پرورش به مدارس جنوب و حاشیه شهرهای استان در شاخص‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی توجه کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آموزش و پرورش به مدارس جنوب و حاشیه شهرهای استان در شاخص‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی توجه کند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز دوشنبه در دیدار با معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان در دفتر امام جمعه سمنان، با ابراز نگرانی از افت تحصیلی دانش‌آموزان در برخی مدارس دولتی، افزود: به طور کلی شاخص های فرهنگی، تربیتی و نیز آموزشی مدارسی که در مناطق جنوبی یا حاشیه شهرها قرار دارند باید بیش از سایر مدارس مدنظر مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس گفت: اقامه نماز در مدارس باید بیش از پیش مورد نظر باشد و یکی از الزامات این امر حضور مدیران و مربیان در بین دانش آموزان هنگام اقامه نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس یک ضرورت و راهبرد است، خاطرنشان کرد: حضور راویان دفاع مقدس در جمع دانش‌آموزان و نقل هنرمندانه ارزش‌های دفاع مقدس یک اقدام مهم برای بزرگداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری نقش ممتاز آموزش و پرورش در طول سال‌های دفاع مقدس گفت: آموزش و پرورش در طول هشت‌سال دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان اسلام به ایفای نقش پرداخت.

امام جمعه سمنان با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) به لزوم شناخت ویژگی‌های حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و افزود: اگر دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» را زمزمه می‌کنیم، به موازات آن لازم است خود را مهیا و آماده امر ظهور کنیم.

وی نقش آفرینی منتظران امام زمان(عج) در عصر غیبت را یک تکلیف و وظیفه دینی دانست و گفت: مسئولان بخش پرورشی آموزش و پرورش باید زمینه ایجاد آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ انتظار امام عصر(عج) را فراهم کنند.

تغییر ذائقه جوانان با فضای مجازی و مشکل ارتباط با جوانان

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان در سال‌های اخیر، بیان کرد: فضای مجازی ذائقه جوانان را تغییر داده است، به‌گونه‌ای که امروز ارتباط گیری با نسل جوان به مشکل تبدیل شده است و از سویی، انتقال محتوا بدون ایجاد ارتباط با مخاطب امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: ابتدا باید تلاش شود تا با نسل جوان و نوجوان کشور ارتباط برقرار شود، سپس به پرورش و انتقال مفاهیم تربیتی و پاسخ به شبهات پرداخت.

وی، نقش مربیان و معلمان پرورشی بر تربیت دانش‌آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در یک دوره، معاونت پرورشی از آموزش و پرورش حذف شد که البته بعدها این امر اصلاح شد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مطابق آیات قرآن کریم «تزکیه» بر «تعلیم» مقدم است، اضافه کرد: کم توجهی به خودسازی و معنویت با وجود دستیابی به بالاترین درجات علمی گاهی می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با تاکید بر توجه به تاثیرگذاری کارها افزود: دائم باید میزان تاثیرگذاری خود بر بخش‌های مختلف را ارزیابی کرد، چرا که هدف از انجام هرکاری تاثیرگذاری است.

تاثیرگذاری حوزه پرورشی ارزیابی شود

وی یکی از پیش نیازهای تاثیرگذاری را کار جهادی و شبانه‌روزی عنوان کرد و گفت: حوزه تربیت و پرورش بیش از سایر بخش‌ها نیازمند ارزیابی میزان تاثیرگذاری است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص بی برنامگی و بی مسئولیتی برخی جوانان، تاکید کرد: اینکه برخی جوانان نه کار کنند و نه درس بخوانند، امری مذموم است، مدیران حوزه پرورشی باید ارتقای روحیه مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه سمنان با تحسین روش آموزشی یکی از مدارس نوین استان در شهرستان سرخه گفت: در این مرکز، مهارت های مختلفی که یک انسان در طول زندگی به آن نیاز دارد، به ویژه مسئولیت پذیری به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.