مرکز بسته بندی مرغ شرکت سپید بال شکوه در کیفیت و بهداشت حرف اول را می زند

اشاره:مرکز بسته بندی مرغ شرکت سپید بال شکوه مستقر در بزرگترین شهرک صنعتی  استان قم (شکوهیه) از معدود واحدهای ممتاز در زمینه  بسته بندی و توزیع قطعات مرغ به شمار می رود که به لحاظ کیفیت، رعایت بهداشت و اجرای   دقیق دستور العمل های صادره از سوی (اداره کل) دامپزشکی استان  قم معدل بالایی به خود اختصاص داده است.

اشاره:مرکز بسته بندی مرغ شرکت سپید بال شکوه مستقر در بزرگترین شهرک صنعتی  استان قم (شکوهیه) از معدود واحدهای ممتاز در زمینه  بسته بندی و توزیع قطعات مرغ به شمار می رود که به لحاظ کیفیت، رعایت بهداشت و اجرای   دقیق دستور العمل های صادره از سوی (اداره کل) دامپزشکی استان  قم معدل بالایی به خود اختصاص داده است. در آستانه فرا رسیدن 14 مهر روز دامپزشک مصاحبه ای با مدیر  و  مسوول فنی  وبهداشتی این شرکت انجام داده ایم که باهم  می خوانیم. مهندس صمد آقا زاده مدیر عامل مرکز بسته بندی مرغ شرکت سپید بال شکوه  در مصاحبه اختصاصی باخبرنگار ما ضمن اشاره به اینکه این مجموعه دارای کد پروانه بهداشتی تولید بشماره 251886  و کد پروانه بهداشتی بهره برداری از اداره کل دامپزشکی استان قم ( 914010922536971) است، خاطر نشان کرد؛ شرکت سپید بال شکوه مشتمل بر دو کارخانه صنعتی است که کارخانه اول در شهرک صنعتی شکوهیه قم فعالیت دارد وکارخانه دوم در شهرک صنعتی صفا دشت استان البرز  مستقر و فعال می باشد که 70 نفر در کارخانه قم  و40 نفر نیز در کارخانه صفا دشت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. درعین حال حدود 300 الی 400 نفر نیز در بخش های مختلف با این شرکت ارتباط کاری دارند که اشتغالزایی غیر مستقیم شرکت سپید بال شکوه محسوب می شوند. صمد آقا زاده آنگاه با اشاره به اینکه فعالیت اصلی این مجموعه تولید و بسته بندی و توزیع قطعات مرغ را شامل می شود، تصریح کرد؛ مرغ  کشتار شده از استان ها و شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، گلستان، مازندران، اردبیل، تبریز، همدان، زنجان، قم و … به این مجموعه ارسال می شود که پس از کنترل های بهداشتی توسط جناب دکتر کیانی مسوول فنی – بهداشتی شرکت، اجازه تخلیه صادر و فرآوری و قطعه بندی و متعاقباً به مقصد مشتریان ارسال می شود.

وی افزود:  شرکت های خودروسازی ، چندین بیمارستان  و فروشگاه های زنجیره بزرگ در پایتخت از مشتریان عمده این مجموعه محسوب می شوند. ضمن اینکه بخشی از نیاز مرغ شرکت بزرگ و معتبر کاله را شرکت سپید بال شکوه تامین می کند. مدیر عامل شرکت سپید بال شکوه همچنین  ظرفیت تولید وقطعه بندی مرغ دو شرکت را بین 20 تا 25 تن در روز اعلام کرد و گفت : شعار دامپزشکی دام سالم، غذای سالم،انسان سالم است که در این راستا جناب دکتر فرهاد کیانی مدیر فنی شرکت با  احساس تعهد مسئولیت مثال زدنی، وظیفه خطیر کنترل بهداشتی مرغ های ورودی به شرکت را به عهده دارد. چنانچه محصولی که برای این مجموعه ارسال می شود، کمترین ایرادی به لحاظ بهداشتی داشته باشد،  ایشان به محموله ارسالی اجازه تخلیه نداده و  آن را به مبدأ بر می گرداند، چراکه ورودی محصول (مرغ) از حساسیت ویژه ای دراین واحد برخوردار است و خوشبختانه دکتر کیانی دراین زمینه احاطه و تسلط کامل و مثال زدنی دارد.

مهندس صمد آقا زاده همچنین به این نکته اشاره کرد که کیفیت و بهداشت سرلوحه این مجموعه بوده کما اینکه مراکز مهمی همچون بیمارستان ها و شرکت های خودروسازی با بیش از 40 هزار پرسنل، از مشتریان اصلی این مجموعه به شمار می روند و به خصوص بیمارستان ها که از این محصولات قطعه بندی برای تامین غذای پرسنل و بیماران استفاده می کنند چنانچه کمترین موردی به لحاظ بهداشتی شاهد باشند، قطعاً  همکاری با ما راادامه نخواهند داد فلذا شکر خدا توانسته ایم رضایت و اعتماد مشتریان عزیز را با عرضه محصول  با کیفیت و سالم جلب کنیم.

مدیر عامل شرکت سپید بال شکوه سپس با مثبت ارزیابی کردن همکاری و تعامل این مجموعه و اداره کل دامپزشکی و شبکه بهداشت فرآورده های دامی خام، گفت: از مدیرکل اسبق جناب دکتر رفیعی و مدیرکل فعلی جناب دکتر توحیدی مهر و پرسنل متعهد وپرتلاش اداره کل دامپزشکی استان قم صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنیم که به طور مستمر از این مجموعه بازدید نموه  و با توصیه  و رهنمودهای تخصصی بهداشتی، ما را در ارتقاء هرچه بیشتر سطح کیفی محصول یاری می دهند. وی در ادامه ابراز خشنودی از اینکه این مجموعه با مشکل خاصی در روند بهداشتی مواجه نیست، اظهار داشت؛ فضای بیرونی شرکت؛ به لحاظ بهداشتی نیاز به تلاش بیشتری دارد که در این زمینه چندین مرحله، با متصدیان مربوطه در هیت مدیره  شهرک   تماس گرفته و پیگیر موضوع شدیم که امیدواریم با توجه به حساسیت صنایعی که با تغذیه مردم سرو کار دارند؛ فضاهای بیرونی مجموعه نیز به لحاظ  بهداشتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: از متصدیان و مسوولان مربوطه در ارگان ها  به خصوص هیت مدیره شهرک  انتظار داریم از این مجموعه دیدن نموده و از نزدیک با عملکرد و فعالیت های وضعیت بهداشتی و همچنین نیازهای مجموعه آشنا شوند.

صمد آقا زاده مدیر عامل شرکت سپید بال شکوه  در پاسخ سوالی مبنی بر اجرای طرح توسعه این مجموعه اظهار داشت : فضای این مجموعه برای ظرفیت کنونی کفایت می‌کند و امکان توسعه در این فضا وجود ندارد چنانچه فضای مجاور شرکت،که یک کارخانه نیمه تعطیل هستش به این فضا الحاق شود می‌توانیم طرح توسعه را اجرا و ظرفیت‌ها را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.آقازاده در پایان این نشست مطبوعاتی ۱۴مهرماه روز دامپزشک را به مدیر کل محترم دامپزشکی استان جناب دکتر توحیدی مهر و تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت . در ادامه این نشست مطبوعاتی دکترفرهاد کیانی مسئول فنی – بهداشتی شرکت سپید بال شکوه در مصاحبه با خبرنگار ما پیرامون نظارت و کنترل بهداشتی محموله های مرغ ورودی به مجموعه و اجرای دقیق دستور العمل های بهداشتی دامپزشکی در مراحل مختلف فرآوری، قطعه بندی و بسته بندی مرغ توضیحاتی داد. وی ابتدا با بیان اینکه وظیفه اصلی من نظارت بر ورود و خروج محصول (مرغ) و توزیع صحیح و بهداشتی آن است. خاطر نشان کرد: همانطوری که آقای آقازاده بیان داشت؛ مرغ از استان های مختلف کشور به این مجموعه ارسال می شود که محموله ارسالی کشتار ( مرغ گرم) دارای مجوز مربوطه صادره از سیستم قرنطینه سازمان دامپزشکی است و ما محموله را به همراه این برگه (مجوز) تحویل و اجازه تخلیه صادر می کنیم.

وی افزود: پس از تخلیه محموله مرغ واعمال نظارت و بررسی کنترل کیفی و بهداشتی، مجوز انتقال به سیستم زنجیره سرد نگه داری صادر شده و متعاقب آن به واحد قطعه بندی انتقال می یابد که مجدداً به قسمت نگهداری حمل و برای بسته بندی آماده می شود. دکتر فرهاد کیانی تصریح کرد : مشتریان این مجموعه  عمدتاً به صورت فله ای محصولات را خریداری نموده و برخی از مشتریان نیز متقاضی خرید و تحویل به صورت بشقابی و .. هستند.

مسئول فنی – بهداشتی شرکت سپید بال شکوه آنگاه با اعلام اینکه ظرفیت سردخانه این مجموعه 10 تن در روز است، اضافه کرد: محصول قطعه بندی و بسته بندی شده – در صورتی توزیع می شود که بر اساس تقاضای مشتریان به صورت گرم و منجمد است.

وی افزود برای مشتریانی که متقاضی دریافت محصول به صورت منجمد هستند، بار به تونل انجماد انتقال یافته و در دمای مناسب کارتن و بسته بندی خاص و تحویل مشتری می شود.

دکتر فرهاد کیانی در همین زمینه یاد آور شد که محصول بین 8  تا 10 روز و در مواردی حداکثر تا 30 روز با دمای مناسب  18 _درجه سانتی گراد در سردخانه نگه داری می شود و پس از این مدت بارگیری و به وسیله کانتینرها و ماشین های مجهز به یخچال در دمای محصول به مقصد حمل می شود.

مسوول فنی – بهداشتی شرکت سپید بال شکوه آنگاه با اشاره به وضعیت بهداشتی فضای مجموعه اظهار کرد: برنامه جامع نظافت روزانه به طور مستمر و هر روز در این مجموعه به اجرا در می آید که شامل آماده سازی و ضد عفونی کردن محوطه ورودی و خروجی می شود در عین حال بخش هایی که کارگران وارد سالن تولید می شوند ضد عفونی و کارگران با چکمه های مخصوص بهداشتی و ضد عفونی شده وارد و پیش از شستشو و ضد عفونی کردن دست ها، داخل مجموعه می شوند در همین رابطه همه روز روشویی شست و شو و ضد عفونی می گردد و یک نفر به عنوان مسئول نظافت سالن تعیین شده که وظیفه ی او تمیز کاری مستمر سالن از خونابه ها و ترشحات و جمع آوری ضایعات است. وی افزود : همانطور که جناب مدیر عامل اشاره داشتند  ضایعات نیز در پایان روز با گواهی های صادره از سیستم قرنطینه، به مراکز مجاز تبدیل ضایعات ارسال می شود.

دکتر فرهاد کیانی همچنین بازدید های مستمر مسوولان دامپزشکی و شبکه بهداشت فرآورده های دامی خام از این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و افزود : در جریان این بازدید ها توصیه ها و رهنمودهایی ارایه می شود که به ما در ارتقاء هرچه بیشتر سطح بهداشت محیط و پرسنل و کیفیت محصول کمک می کند. وی دراین خصوص تصریح کرد، اساساً جناب آقا زاده حساسیت ویژه ای نسبت به دو فاکتور کیفیت و بهداشت اعمال می کنند و اجرای دقیق دستور العمل  همواره مورد تاکید ایشان است.

وی گفت: طی دو سالی که جناب آقا زاده مدیریت این مجموعه را عهده دار شده، پیشرفت های چشمگیری به لحاظ بهداشتی و ارتقاء کیفیت صورت گرفته که جای قدردانی دارد. ایشان با احساس تعهد و صداقت کاری همه سعی و تلاش خود را معطوف رفع نواقص و ایرادات قبلی و ارتقاء بهداشت وکیفیت نموده و در این راستا الگویی از یک مدیریت کارآمد را عرضه کرده است .دکتر فرهاد کیانی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مدیریت کارآمد؛ اخلاق حسنه و پسندیده است ، افزود: آقای آقا زاده به عنوان مدیری با اخلاق الگویی برای پرسنل بوده که جملگی از ایشان رضایتمندی دارند.

دکتر فرهادکیانی مسئول فنی – بهداشتی شرکت سپید بال شکوه در پایان مصاحبه از همکاری و تعامل مجموعه دامپزشکی  استان و نیز شبکه ی بهداشت فرآورده های دامی خام تشکر و قدر دانی کرد و روز دامپزشک را به همه دست اندر کاران دامپزشکی تبریک گفت.