مدیرعامل شرکت دلفین پروتئین کریمی خواستار همکاری ستاد تسهیل در راه اندازی بزرگ ترین مرکز بسته بندی مرغ در شهرک صنعتی شکوهیه شد

اشاره:شرکت دلفین پروتئین کریمی (چکاد)از واحدهای معتبر و پیش کسوت در عرصه ی بسته بندی بهداشتی مرغ در سطح کشور به شمار می رود که با مدیریت کارآمد و پرسنلی مجرب و کارآزموده و دستگاه های مدرن و پیشرفته، تاکنون خدمات ارزنده ای در این حوزه ارایه داده است.

اشاره:شرکت دلفین پروتئین کریمی (چکاد)از واحدهای معتبر و پیش کسوت در عرصه ی بسته بندی بهداشتی مرغ در سطح کشور به شمار می رود که با مدیریت کارآمد و پرسنلی مجرب و کارآزموده و دستگاه های مدرن و پیشرفته، تاکنون خدمات ارزنده ای در این حوزه ارایه داده است.

محسن کریمی مدیرعامل شرکت دلفین پروتئین کریمی از مدیران مجرب و کارآزموده و صاحب ایده در صنایع غذایی محسوب می شود که به اتفاق برادران خود این مجموعه را بیش از یک دهه قبل تأسیس و راه اندازی کرده اند.

وی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ما که در آستانه 14 مهر روز دامپزشک انجام شده به بیان فعالیت ها و خدمات مجموعه دلفین پروتئین پرداخت.

وی ابتدا با بیان اینکه مجموعه دلفین پروتئین در جاده قدیم تهران در فضایی به وسعت یک هزار و 50متر با زیر بنای یک هزار و 800 متر احداث و راه اندازی شده، خاطرنشان کرد : برای احداث، تجهیز و راه اندازی این مجموعه از هیچ حمایت دولتی برخوردار نشده و از تسهیلات بانکی هم استفاده نکرده ایم و تمامی هزینه ها از منابع سرمایه گذاری شخصی تأمین و پرداخت شده است. محسن کریمی در ادامه با اشاره به اهداف راه اندازی این مجموعه اظهار داشت: بسته بندی بهداشتی محصولات خام دامی جهت بهبود عرضه و شناسنامه دار کردن تولید محصولات دامی در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه و مصرف کنندگان از اهداف اصلی احداث و راه اندازی مجموعه دلفین پروتین است. وی اضافه کرد: در حال حاضر یکصد و 30 نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند و افزون بر دویست تا 300 نفر هم به صورت  غیر مستقیم در بخش های مرتبط با این مجموعه با ما همکاری می کنند که فروشندگان و عرضه کنندگان این محصولات را نیز شامل می شود.

مدیرعامل شرکت دلفین پروتئین کریمی آنگاه با اشاره به اینکه این مجموعه در عرصه بسته بندی بهداشتی مرغ در سطح کشور پیشرو است، گفت: در این مجموعه مرغ در وزن های 800 و یک کیلو و 800 گرمی برای مصارف خانگی و در وزن ده کیلویی برای شرکت ها، ارگان ها و رستوران ها و … بسته بندی و عرضه می شود.

وی با بیان اینکه مرغ را از مراکز و شرکت های معتبر و مورد تأیید اداره کل دامپزشکی تهیه و تحت شرایط کاملا بهداشتی به این مجموعه انتقال می دهیم

تصریح کرد: محصولات بسته بندی شده دلفین پروتئین در سطح استان های مختلف کشور عرضه و توزیع می شود.

محسن کریمی همچنین اظهار داشت: از زمان ورود مرغ به این مجموعه تا بسته بندی و خروج محصول تماماً تحت نظارت و کنترل های دقیق بهداشتی مطابق با دستورالعمل های صادره از مراکز بهداشتی به خصوص اداره کل دامپزشکی صورت می گیرد و مسوول فنی بهداشتی  نظارت دقیق بر نحوه ی اجرای دستورالعمل های صادره اعمال می کند.

مدیرعامل شرکت دلفین پروتئین کریمی در ادامه به بیان برخی مشکلات و چالش ها پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اصلی ما موانعی است که پیش روی طرح توسعه مجموعه ایجاد شده، در این راستا زمینی به صورت آزاد در شهرک صنعتی شکوهیه خریداری کرده و عملیات ساخت مجموعه ای جدید با فضایی گسترده را کلید زده ایم که اکنون به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسوولان شرکت شهرک های صنعتی به ما اعلام داشتند که زمینی برای واگذاری در این شهرک موجود نیست، لذا به خرید زمین  به صورت آزاد اقدام کردیم و این موضوع را به اطلاع مسوولان شرکت شهرک ها رساندیم که در پاسخ به ما اظهار داشتند خرید زمین غیرقانونی بوده است.

بنابراین موضوع به داوری و متعاقباً به قضایی ارجاع شد که با عنایت خداوندی و بررسی موضوع و اهداف و سابقه و رزومه روشن این مجموعه در خدمات رسانی به جامعه و اشتغالزایی خوشبختانه پرونده این موضوع به ستاد تسهیل ارجاع شد که امیدواریم اعضای محترم این ستاد با عنایت به اهداف شرکت، تعامل و همکاری لازم را با ما به عمل آورند.

محسن کریمی در همین زمینه خاطر نشان کرد، ظرفیت مجموعه در دست احداث در شهرک صنعتی 6 برابر فضای فعلی است که با تکمیل پروژه و بهره برداری از آن، میزان اشتغالزایی این مجموعه حداقل سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه توقع و انتظار خاصی از دولت وسیستم بانکی در زمینه تسهیلات بانکی نداریم، افزود:

اما انتظار داریم در بخش ادارات با ما همکاری و مساعدت لازم به عمل آید.

مدیرعامل شرکت دلفین پروتئین کریمی آنگاه با بیان اینکه دستگاه های نظارتی در مقاطع کمیابی مرغ در بازار جایگاهی برای این مجموعه در شبکه تعریف نکرده اند، توضیح داد: با توجه به اینکه استان قم مرغ را از استان های دیگر وارد می کند ( اما در رابطه با تخم مرغ صادر کننده است) و این مجموعه در طول سال به طور مداوم واردکننده مرغ به قم اقدام می کند، حداقل انتظار اینست که در مواقع بحرانی شدن بازار و کمیابی مرغ، سهمیه ای برای ما در نظر گرفته شود . معذلک از این حیث و نیز در حوزه توزیع، بعضاً با مشکل مواجه می شویم.

وی افزود: از آنجایی که توزیع محصولات بسته بندی این مجموعه در سطح کشور انجام می شود ، نسبت به مشتریان خود در استان های دیگر تعهداتی داریم که جلوگیری از خروج بار از استان، گاها برای ما مشکل ساز می شود.

مدیرعامل شرکت دلفین پروتین در همین حال اظهار داشت: با انتخاب دکتر آقامیری به عنوان استاندار با توجه به اینکه ایشان به لحاظ سوابق مدیریتی در مجموعه دامپزشکی، کاملاً با مشکلات و چالش های این صنعت آشنا هستند، خوشبختانه بخشی از مشکلات که قبلاً گریبانگیر ما بوده کاهش یافته و تعدیل شده چرا که نماینده عالی دولت در استان و نیز عزیزان مسوول در جهاد کشاورزی نسبت به مشکلات تولید و عرضه واقف هستند و از اینرو همکاری و تعامل بیشتری با ما به عمل می آید.

این مدیر مجرب و کارآمد در صنعت بسته بندی سپس در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از همکاری و تعامل اداره محیط زیست با این مجموعه جویا شد.

گفت: با توجه به اینکه استانداردها و دستورالعمل های محیط زیست در مباحث پسماند کاملاً در این مجموعه اجرایی شده و پسماند به طور کامل انتقال می یابد، تعامل و همکاری خوبی فیمابین شرکت و محیط زیست برقرار است و امیدواریم با مساعدت و همکاری ستاد تسهیل ، وضعیت زمین خریداری شده در شهرک صنعتی شکوهیه روشن و مجموعه به فضای جدید و بزرگتر انتقال یابد که در اینصورت نظر اداره محیط زیست به طور کامل تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما همچنان به تعهداتی که به اداره محیط زیست داده ایم پایبند هستیم و با تکمیل پروژه فضای جدید این مجموعه و ظرفیت تولید سه تا 4 برابر افزایش خواهد یافت و همانطور که قبلا هم اشاره کردم میزان اشتغالزایی نیز حداقل به سه برابر ارتقاء می یابد.

محسن کریمی مدیرعامل شرکت دلفین پروتئین با جمع بندی صحبت های خود، گفت: زمانی که ما به این صنعت ورود کردیم نرخ تورم و مشکلات اقتصادی به شدت امروز نبود به طوری که ما دستگاه ها و تجهیزات را با نرخ دلار 800 تا یک هزار تومانی تهیه و تدارک دیدیم اما در شرایط کنونی سرمایه گذاری جدید در این صنعت به هیچ عنوان توجیه اقتصادی نخواهد داشت. و بلکه با ضرر و زیان کلان مواجه خواهد شد. کما اینکه ما هم اکنون بیشتر به واسطه اعتباری که طی سال ها حضور و فعالیت در این صنعت کسب کرده ایم، فعالیت خود را ادامه می دهیم.

وی افزود: صنعت مرغ کشور ما وابسته است و 80 تا 90 درصد نهاده ها از خارج وارد می شود.

این امر جدا از محصولات جانبی مانند ملزومات صنعت بسته بندی و … است ضمن اینکه قیمت مواد اولیه مداوم با چالش و نوسان مواجه می شود. بدیهی است این مسایل در قیمت محصول نهایی تأثیر گذار خواهد بود.

محسن کریمی در پایان ضمن تبریک روز دامپزشک به تمامی فعالان و دست اندرکاران مجموعه دامپزشکی کشور و استان، گفت: جا دارد از همکاری و تعامل مدیران  سابق و فعلی اداره کل دامپزشکی استان و پرسنل زحمت کش این اداره کل و همچنین مسوولان فنی – بهداشتی سابق و فعلی ( خانم دکتر رازانی) و پرسنل و کارکنان این مجموعه تشکر و قدردانی نمایم.

در ادامه خانم دکتر مینا رازانی مسوول فنی_ بهداشتی  مجموعه دلفین پروتئین در خصوص فعالیت خود در مجموعه به خبرنگار ما توضیحاتی داد.

خانم دکتر مینا رازانی که همچنین در انجمن صنفی – مسوولان فنی- بهداشتی عضویت دارد؛ ابتدا با بیان اینکه از سال 95 فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده، افزود: پیش از این در مجموعه ای دیگر مشغول به کار بوده ام که از سال 98 به شرکت دلفین پروتئین اقای کریمی منتقل شدم. وی سپس به تشریح فعالیت‌های مسوول فنی بهداشتی پرداخت و گفت: وظیفه کلی مسوول فنی  نظارت بر حسن اجرای دستور العمل های بهداشتی صادره از اداره کل دامپزشکی است که خوشبختانه از آیتم های بهداشتی مورد نظر اداره کل در این مجموعه با حساسیت خاصی اعمال و اجرا می شود.

وی مدیریت اقای محسن کریمی را کارآمد و به روز دانست که با سعه صدر تمامی نکات و دستورالعمل های بهداشتی اداره کل دام پزشکی را در این مجموعه مورد اجرا می گذارد.

خانم دکتر مینا رازانی اضافه کرد: از زمانی که  (مرغ) وارد این مجموعه می شود تا پروسه بسته بندی شرایط بهداشتی از سوی اداره کل دام پزشکی تعیین شده که تا زمان خروج محصول از شرکت و تحویل به فروشگاه ها را شامل می شود.

وی با ابراز خشنودی از اینکه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، تاکنون هیچ مورد شکایت و گله از وضعیت بهداشتی محصولات بسته بندی این مجموعه وصول نشده، افزود:

در رابطه با بهداشت محیط و پرسنل، به صورت مداوم نظارت اعمال می شود به طوری که پرسنل باید ملبس به پوشش خاص چکمه ها، کلاه و دستکش و کارت بهداشت باشند.

مسوول فنی – بهداشتی   دلفین پروتئین در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از نحوه ارسال گزارش به اداره دامپزشکی جویا شد، گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا گزارش ها مکتوب و دستی به همکارانی که به صورت دوره ای از مجموعه بازدید می کردند، تحویل میشد اما با کنترل ویروس کرونا و عادی شدن اوضاع، اکنون ارایه گزارش ها به صورت سیستمی انجام می شود.

خانم دکتر مینا رازانی همچنین با یادآوری عضویت خود در انجمن صنفی مسوولان فنی – بهداشتی افزود: برخی از همکاران که در مجموعه های دیگر مشغول به کار هستند نسبت به میزان دریافتی و وضعیت بیمه ای خود رضایت ندارند که در این راستا اجرای ماده 19 می تواند مشکلات همکاران ما در مجموعه های دیگر را مرتفع سازد.

مسوول فنی- بهداشتی شرکت دلفین پروتئین کریمی آنگاه خواستار  نظارت مراجع ذیربط بر وضعیت توزیع غیر بهداشتی انواع خوراکی به ویژه ماهی توسط وانت بارها در سطح شهر شد و گفت :کارشناسان و ناظران بهداشتی به صورت دوره ای وضعیت توزیع ماهی در وانت بارها و موارد مشابه را رصد تا به لحاظ بهداشتی پایش شود.